![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 - 1949 ŠKODA nákladní typ 150 STADION S 22 - 1964 AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP ZETOR 25 - traktor
Poslední aktualizace:
8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO |
|
DEJL - ARDIE dopravní tříkolka (1928)
Prospekt z roku 1928.
Výrobce:
DEJL A SPOL. kom. spol. Praha - Smíchov, tř. Svornosti 37. Telegramy: AUTODEJL Telefon 418-39 Dopravní trojkolka DEJL=ARDIE Naše snaha, přispěti co nejvíce k rozřešení problému rychlé a levné dopravy v Československu, vyvrcholila uvedením na trh našich dopravních trojkolek Dejl=Ardie. Jsme jediní, kdo dodávají dopravní trojkolky opatřené anglickým čtyřtaktním motorem JAP, výkonnosti 10 HP a náš stroj s nosností až 500 kg vyhoví jistě všem i nejnáročnějším požadavkům. Levná cena nákupní, nepatrné výlohy udržovací a malá silniční daň (Kč 150 ročně) jsou hlavními složkami, které umožňují každému i malému obchodníku opatření tohoto moderního dopravního prostředku a sami jej doporučují. Velká trvanlivost našich strojů docílená použitím prvotřídního materiálu a pečlivým opacováním jakož i výhodné splátkové podmínky usnadní jistě i Vaše rozhodnutí. Nechte si předvésti kteroukoliv typu a přesvědčíte se, že dopravní trojkolky Dejl=Ardie jsou skutečně nejlevnějším dopravním prostředkem dnešní doby.
POPIS:
Motor: J.A.P. 500 ccm 5/10 HP. Mazání: celoautomatické s viditelnou kontrolou a výpomocné poloautomatické. Splynovač: Binks, nebo Ardie-special. Rychlostní skříň: Burman (třírychlostní s ferrodovými lamelami). Brzdy: velmi lehce seřiditelné tři expansní brzdy velkého průměru zvláště účinné. Rám: neobvykle silný z Ia. ocelových rour. Poškození úplně vyloučeno. Přední vidlice: systém Druid se vmontovanými tlumiči nárazů. Péruje měkce a spolehlivě, čímž přispívá k překvapující stabilitě celého stroje. Nádržka: elegantního tvaru na 10 litrů benzinu. Nádrž na olej pod sedadlem, obsah 2 litry. Řidítka: velmi pohodlná, černě smaltovaná. Pneumatiky: 26 x 3 (falcové). Převod síly: řetězy Coventry 5/8 x 3/8. Barva: prvotřídní černý smalt se zlatými proužky. Niklování jednotlivých součástí věnována patřičná péče. Kola: snadno vyjímatelná, vzájemně výměnná. Nízká kupní cena. Minimální provozovací výlohy. Nosnost až 500 kg. Síla 10 HP. Vzájemně výměnná kola, snadno vyjímatelná. Reservní kolo. Zvlášť silná konstrukce. Velké expansní brzdy. Daň Kč 150,- ročně. |