|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 - 1949 STADION S 22 - 1962 (exportní) STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 OGAR 350 (Jawa) - 1948 JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek)
Poslední aktualizace:
12.9.2024 Motocykly civilní - B.S.A. 500 OHV, typ Empire Star - 1937 S - STADION S 22 Mopedy - STADION S 22 - 1962 (exportní) |
|
DKW typ SB 350
Výrobce:
AUTO-UNION, Werk DKW Zschopau, Deutschland Jednoválcový dvoutaktní motocykl o obsahu 350 ccm, vyráběný v období 1934 - 1936 (cca 12.000 ks) a v inovovaném provedení v období 1936 - 1938 (cca 16.700 ks). Motor tohoto motocyklu měl typové označení UT 350 a byl to dvoutaktní jednoválec v bloku s třírychlostní, ručně řazenou, převodovkou. Byl zkonstruován podle patentu dr. Schnürleho, což znamená, že měl píst s plochým, jen lehce bombírovaným dnem bez deflektoru. Píst byl z lehké hliníkové slitiny, v horní části se třemi těsnícími kroužky a s okénky měl v obou bocích pláště, kudy (viz vyobrazení) proudila směs z karteru do přepouštěcích kanálů válce. Ty byly nasměrovány tak, aby se oba proudy směsi u zadní stěny válce srážely, mířily směrem vzhůru a následně se v kulovité prohlubni hlavy otočily zpět dolů a před sebou vytlačovaly zbytky unikajících spálených plynů do výfukových kanálů.
Technické údaje modelů 1934 - 1936
Motor: Dvoutaktní, chlazený náporem vzduchu Typ: UT 350 Počet válců: 1 Vrtání: Ø 76 mm Zdvih: 76 mm Obsah: 342 ccm Výkon: 11 ks Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25 Karburátor: Amal Čistič vzduchu: Knecht Píst: z lehké slitiny Klikový hřídel: lisovaný ze tří dílů Ojniční ložisko: jehlové Hlavní ložiska klikového hřídele: 3, kuličková Zapalování: bateriové Baterie: 6 V Dynamo: 6V - 75/90 W Primární převod: ozubenými koly, běžícími v olejové lázni Spojka: vícelamelová, obložená korkem, běžící v olejové lázni
DKW 350 SB model GS byla varianta, určená pro jízdu či soutěže v terénu, z toho důvodu měl motocykl výfuky vedené vrchem.
Tovární fotografie DKW SB 350 - model s novou protáhlou nádrží a mírně prodlouženým rámem, který se dodával od roku 1936.
Prospekt z roku 1936, v jehož záhlaví se firma DKW chlubí, že její typ SB 350 je nejprodávanějším německým motocyklem sezóny, který vyžaduje řidičský průkaz.
Toto pro nás nezvykle znějící prohlášení vzniklo na základě skutečnosti, že v předválečném Německu nebyl řidičský průkaz k řízení motocyklů do obsahu válce 200 ccm potřeba (tudíž tyto stroje byly mnohem prodávanější). Německo si od této právní úpravy slibovalo prudký rozmach motorizace a tím dostatečný počet potenciálních vojáků, schopných řídit motocykl. |