|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1962 (exportní) FAVORIT - sidecary Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c TAP - sidecary Tlustoš Kbely JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek)
Poslední aktualizace:
19.3.2024 Č - ČEZETA - skútr (prototypy a vývoj) 15.3.2024 Ostatní - VCC Jindřichův Hradec - návrh plakety 13.3.2024 Š - ŠKODA Superb 640 |
|
ES-KA Mofa 98 - model 1937Motorové kolo chebské továrny ES-KA Závody, Kastrup & Swetlik, Cheb, opatřené motorem Fichtel & Sachs 98 ccm.
Reklamní pérovka z roku 1937, nabízející motokolo zatím ještě s vysokým rámem pánského typu, stejným jako v roce 1936.
V tomto letáku, stejně jako v následujícím prospektu továrna zdůrazňovala, že k řízení těchto motokol není třeba ani řidičský průkaz, ani policejní číslo (SPZ) a dokonce ani povinné ručení!
Cena (viz účet) byla v roce 1938 3.300,- Kč včetně 6,5% daně z obratu.
Bylo to dost, protože Jawa 175, tedy motocykl schopný regulérního provozu i ve dvou, stál v roce 1936 jen o sto padesát korun víc. Potenciální zákazníky tak motivovalo nejvíc to, že k řízení motorového kola nebyl vyžadován řidičský průkaz, ani registrace a povinnost mít policejní číslo. To se ale už v březnu 1939 s příchodem Protektorátu Böhmen und Mähren změnilo a registrace, včetně dovybavení koncovým a parkovacím světlem se podle německých předpisů stala nutná. |