![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 STADION závodní silniční - 1960 JIKOV - karburátory motocyklové 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c
Poslední aktualizace:
14.2.2025 Š - ŠKODA 420 Rapid 13.2.2025 Š - ŠKODA Sagitta - prototyp 1937 Š - ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích |
|
ES-KA Mofa 98 - model 1937Kastrup & Swetlik, Cheb, opatřené motorem Fichtel & Sachs 98 ccm. V tomto letáku, stejně jako v následujícím prospektu továrna zdůrazňovala, že k řízení těchto motokol není třeba ani řidičský průkaz, ani policejní číslo (SPZ) a dokonce ani povinné ručení! Bylo to dost, protože Jawa 175, tedy motocykl schopný regulérního provozu i ve dvou, stál v roce 1936 jen o sto padesát korun víc. Potenciální zákazníky tak motivovalo nejvíc to, že k řízení motorového kola nebyl vyžadován řidičský průkaz, ani registrace a povinnost mít policejní číslo. To se ale už v březnu 1939 s příchodem Protektorátu Böhmen und Mähren změnilo a registrace, včetně dovybavení koncovým a parkovacím světlem se podle německých předpisů stala nutná. |