JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Vyprávění a obrázky z dobrodružných cest.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


V této části si můžete přečíst reportáže a úryvky deníků, které píše Petr Hošťálek ze svých cest.
Samořejmě - vše doplněno fotografiemi.

Expedice Peking 40.000 km

ukázka:

18 Irkutsk

Jeden z posledních obrázků z Mongolska je od svatyně na kopci nedaleko Darchanu. Blížím se k Irkutsku.

Když se někde tady v roce 1907 probojovával bažinou ke stejnému cíli kníže Borghese, zaslechl hlasy, volající jeho jméno: „Kníže Borghese! Kníže Borghese! Po téhle cestě nedostanete se dále! Sjeďte úplně dolů a hleďte se dostati se strojem na hráz. Na cestě byste se probořili!“
„Díky. Kdo jste?“
„Jsme z Irkutska. Jedeme vám naproti.“
Luigi Barzini, italský žurnalista, který jel s Borghesem v jeho voze, o tom ve své knize napsal:
„Za chvíli na to tiskli jsme si v polostínu ruce a vyslechli jsme nejsrdečnější projevy uvítání. Neznámý pán nabídl se nám za průvodce a ...   celý článek

a další ...

Hedvábnou stezkou na motocyklu YUKI

ukázka:

Report - 01

"Druhé čínské motocyklové dobrodružství začíná..."

Ne, nemyslím si, že bych byl nějaký cestovatel. Sice jsem projel s motocyklem trasu z Českých Budějovic do Číny a pak se vydal po trase závodu Peking–Paříž, který se jel v roce 1907, ale to jsem absolvoval proto, protože to byl můj dlouholetý sen. Sen sběratele historických motocyklů, pro kterého první a dodnes nepřekonaný dálkový závod v historii motorismu znamenal výzvu. Chtěl jsem si dokázat, že jsem dost tvrdý na to, abych tu vzdálenost dokázal ujet stejně, jako to dokázali tehdejší jezdci.

  celý článek

a další ...

Expedice Maroko

ukázka:

2008 - Expedice Maroko Side-Ride

Petr Hošťálek s novým motocyklem Yuki Darker 400, zapůjčeným pro expedici Side-Ride 2008 firmou Yuki, Pyramida Průhonice. Sidecar Ride 2008 – cesta českého vozíčkáře za dobrodružstvím až do marocké Casablanky.


Sotva pár týdnů po dopsání a vydání druhého dílu cestopisu Expedice Peking 40.000 km, už tuto sobotu, opět vyráží cestovatel a historik Petr Hošťálek na další motocyklovou cestu. S novým typem motocyklu Yuki se vydává na třínedělní expedici do Maroka. I tentokrát je to cesta za splněním jednoho snu. Tentokrát ovšem ne jeho. Hošťálek bude se svými zkušenostmi dělat doprovod při vysněné cestě českého vozíčkáře Zdeňka Krupičky z Prahy do Casablanky.
  celý článek

a další ...

Na Stalingrad

ukázka:

2012 - Na Stalingrad!

Poslední fotografie obou aktérů před startem - vlevo Miloň Dvořák, vpravo Petr Hošťálek. Startujeme z Českých Budějovic, od Jihočeského motocyklového musea. To proto, že oba stroje, na kterých jedeme, jsou z jeho expozice. A předpokládaná trasa? Rakousko, Slovensko, Zakarpatská Ukrajina, Ukrajina, Rusko a cíl Stalingrad. Nebo Volgograd, jak se jmenuje dnes, eventuelně Caricyn, jak se jmenoval úplně původně, před velkou říjnovou revolucí…   celý článek

a další ...

Pyrenejemi na třech kolech - 2000

ukázka:

Pyrenejemi na třech kolech

Rozhodovat se dnes, kam na dovolenou, je zatraceně složité. Hranice přestaly být překážkou a jet se dá v podstatě kamkoliv, takže je to, jako sedět před mnohastránkovým jídelním lístkem a nevědět co si dát, zatímco ve vesnické hospodě by se rozhodovalo tak nenejvýš mezi gulášem a buřtem…   celý článek

a další ...

Nepálem na Enfieldech

2011 - Ostré Thajsko

ukázka:

Thajsko

Na podzim 2009 jsem absolvoval motorkářský zájezd po Nepálu, organizovaný moravskou cestovkou Rajbas. Upsal jsem se k tomu kvůli zjištění, jestli stojí za ty peníze a abych pak o tom napsal pár řádků do ČMN, tedy Českých motocyklových novin. Nebyl jsem sám, jelo nás to pět, a když jsme se po návratu na ruzyňském letišti loučili, byli jsme zajedno, že opravdu stálo.
Nadchlo nás to tak, že došlo k rozhodnutí zopáknout si zážitek s Rajbasem ještě jednou. Pro změnu na ostrých terénních motorkách místo na Enfieldech a v Thajsku, místo v Nepálu…
Ještě pět dní před odletem mi Pinďa s Karlem posílají ...   celý článek

a další ...