|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Info pro novináře, presskit.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 - 1949 JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) STADION S 22 - 1962 (exportní) AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP
Poslední aktualizace:
8.11.2024 S - STADION S 2 5.11.2024 Motocykly civilní - EXPRESS Cucciolo - 1939/1952 4.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 |
|
Noví zastupitelé Netolic odmítli prodej
nevyužitého kulturního domu sběrateli motocyklů. Chtěl v něm zřídit technické muzeum.
5plus2 ROZHOVOR
Antonín Pelíšek České Budějovice Co je cennější? Dobré know how, nebo vybydlený kulturní dům, který nikdo nechce? Sběratel historických motocyklů, cestovatel a spisovatel Petr Hošťálek cítí z nedávného jednání netolických zastupitelů rozpaky. Ti totiž revokovali usnesení svých předchůdců a odmítli prodat jemu a jeho společníkovi bývalý kulturní dům za 400 tisíc korun. Objekt se měl stát technickým muzeem dopravní techniky našich pradědečků.
Vzdálil se vám sen. Co bude dál?
Zatím jsme projekt stopli a počkáme. Žena to sice uvítala, protože si myslí, že budu mít víc času, ale tak to není. Mám letos v plánu jízdu na motorce do indického Ladaku, rozepsané dvě další knihy a renovaci tří motocyklů. Celý můj pohled na kauzu je takový: Nic strašného se neděje. I když je to škoda pro Netolice. Už jsem si plánoval, jak tam budou srazy značkových veteránů. Netolice mají zámeček Kratochvíli, turisticky by se vše doplňovalo. Poslední jednání zastupitelstva pro vás muselo být nepříjemné. Než prodej odmítlo, grilovali vás členové dotazy třeba na životopis. Na otázky mají právo. Jenomže to někteří zpolitizovali. Ptali se, za jakou pravicovou stranu dělám, kdo za mě lobbuje, čím jsem byl před revolucí. Je pravda, že komunisty jsem nikdy v lásce neměl, ale politická záležitost pro mě projekt opravdu není. Řekl jsem jim, ať se mezi sebou dohodnou, co vlastně chtějí. Prodej vám zastupitelé odsouhlasili už v loňském létě. Proč jste nesepsali kupní smlouvu dřív? Podpis jsme odložili, protože někdo z místních poslal udání na Ministerstvo vnitra, že jsme poškodili město. Chtěli jsme počkat, až se všechno vyjasní. Mezitím prošly komunální volby a starostu dostal největší odpůrce prodeje. Předpokládám, že nečekáte s rukama v kapse. Budu renovovat další stroje, spravovat muzeum motocyklů tady, na českobudějovickém Piaristickém náměstí. Navíc jsem v těchto dnech rozjel další projekt. S parťákem Miloněm Dvořákem, veteránistou, ve kterém mám pokračovatele, jsme začali pracovat na motocyklech BMW. Máme čtyři vzácné bavoráky z let 1926 až 1927. Rozepisuji scénář letošní jízdy s kamarády po Indii. Bude to měsíc cesty přes tři pětitisícové průsmyky. Tradiční motocykly indické značky Royal-Enfield, si půjčíme na místě. Pokud vím, máte 160 motocyklů, ale do budějovického muzea se všechny nevejdou. Tady je jich téměř stovka. Hledáme nové prostory, máme už řadu nabídek. Třeba v Třebíči. Víte, mně se Netolice líbily i proto, že měly dřív známý motocross. |