![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Info pro novináře, presskit.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 STADION S 22 - 1964 STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953
Poslední aktualizace:
16.4.2025 Tiskové zprávy - 1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH - 2013 14.4.2025 Tiskové zprávy - Zemřela Jaroslava BRUTAROVÁ Ostatní - Rudolfinum - Zbraslav 2025 - plaketa |
|
Testace nového exponátu Jihočeského motocyklového museaLAURIN & KLEMENT typ T.B. z roku 1901. Jedná se o originální stroj, který se kdysi zúčastnil natáčení proslulého filmu "Dědeček automobil", natočeného podle románu Adolfa Branalda.
První pokus o nastartování proběhl v pátek 22. června před Musilovo dílnou. Neúspěšně. Motor nebyl schopen se udržet v otáčkách.
Následující den, v sobotu 23. června ráno, se znovu kompletně rozebíral motor. Bylo zjištěno profouknuté těsnění pod hlavou, zabrušoval se znovu výfukový ventil a po montáži zpět do rámu motor úspěšně a velmi ochotně nastartoval! Litinový píst je původní, má tři kroužky s dosud velmi dobře těsnými zámky a na snímku jsou také patrné původní bronzové čepičky nalisované do úpístního čepu. Motor má změřenou kompresi pouhých 1 : 3,4 takže ve spojení s automatickým ssacím ventilem se od něj žádný závratný výkon opravdu nedá čekat... Motor startuje velmi ochotně a reaguje jak na plyn, tak i na předstih. Po najetí asi pěti kilometrů se vytřásla matka a rozebral se tlumič výfuku. Zdá se, že bez tlumiče to jede rychleji a na plyn reaguje značně ochotněji! |