|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Info pro novináře, presskit.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION závodní silniční - 1960 JAWA 500 OHC model 15 - 1953 2010 - Renovace motoru A.K.D. PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
29.4.2024 B - BMW - motocykl typ R 47 26.4.2024 B - BMW - motocykl typ R 62 B - BMW - motocykl typ R 52 |
|
Jízda na Slavii je pohodlná
Článek: Mladá Fronta Dnes - sobota 22. 1. 2022
Jako doplněk ke vzpomínkovému článku "Narcisova cesta za slávou", který vyšel v Mladé Frontě Dnes pro Střední Čechy, byl uveřejněn tento rozhovor s Petrem Hošťálkem, který má ve své sbírce stejný stroj z roku 1901 (na fotografii), na jakém sbíral své úspěchy i legendární jezdec firmy Laurin & Klement, pan Narcis Podsedníček, svými spolupracovníky a přáteli nazývaný familiárně "Podseda"...
Petr Hošťálek se na trasu závodu Paříž-Vídeň po stopách Narcise Podsedníčka v roce 1902 vydal na popud svého přítele Libora Marčíka, který se rozhodl zopakovat legendární jízdu po 110 letech. Zatímco Hošťálek jel na stejném stroji jako Podsedníček, Marčík vyrazil na konkurenčním stroji Rösler & Jauernig 1904, pocházejícím z Ústí nad Labem, tehdy Aussig a.d. Elbe.
Oba přátelé i jejich stroje dorazili vlastní silou a bez cizí pomoci do cíle... |