|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 JIKOV - karburátory motocyklové SIDECARY - přehled výrobců DŘEVOPLYN - náhradní paliva ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
8.11.2024 S - STADION S 2 5.11.2024 Motocykly civilní - EXPRESS Cucciolo - 1939/1952 4.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 |
|
JAWA 90 - Roadster
Lehký motocykl obsahu 90 ccm, vyráběný v letech 1967 - 1973
Výrobce: Považské strojárne Klementa Gottwalda n.p., Považská Bystrica, Slovensko V době svého vzniku 1967 šlo o nejmoderněji řešený stroj v Československu, první s 5-ti stupňovou převodovkou, sáním řízeným rotačním šoupátkem a spádovým karburátorem.
Stroje Jawa 90 Roadster měly z výroby výfukové koleno a tlumič spodem. Varianta na této fotografii je nepůvodní, stroj má horem vedený výfuk z varianty Jawa 90 Cross.
Technické údaje Jawa 90 - Roadster, typ 3153:
Motor: Jednoválcový dvoutakt v bloku se pětistupňovou převodovkou Vrtání: Ø 48 mm Zdvih: 49 mm Obsah: 88,7 ccm Kompresní poměr: 1 : 8,5 Maximální výkon: 8,2 ks při 5.500 ot./min. Maximální kroutící moment: 0,95 kgm při 5.500 ot./min. Palivo: Benzin s oktanovým číslem minimálně 84 Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 30 (olej M6A nebo M2T) Karburátor: Jikov 2920 SK Filtr sání: papírový mikrofiltr Zapalování: 12 V, dynamobateriové s přerušovačem a cívkou PAL Alternátor: 12V / 65W na pravém konci klikového hřídele Baterie: 6V / 14 Ah, ukostřen minus pól Předstih: 1,7 - 2,2 mm před horní úvratí Cívka: 8V PAL 02-9210.30 Svíčka: PAL 14-8 R (tepelná hodnota 240-260) Spojka: 5-lamelová, v olejové lázni Primární převod: čelními koly se šikmým ozubením Převodový poměr: 1:3,05 (počet zubů 20 : 61) Převodovka: 5-rychlostní 1. rychlost - 1 : 3,63 2. rychlost - 1 : 2,18 3. rychlost - 1 : 1,55 4. rychlost - 1 : 1,21 5. rychlost - 1 : 1,04 Řazení: nožní, na levé straně (jednička nahoru) Náplň oleje: 1 litr SAE 30-80 (PP7, nebo PP80) Sekundární převod: válečkovým řetězem Převodový poměr: 1:2,26 (počet zubů 15 : 34) Kola: 18“ drátová (36 drátů v kole) Ráfek přední: Pneu přední: 2,75 – 18 Tlak vzduchu vpředu: 1,3 - 1,4 atm Ráfek zadní: Pneu zadní: 2,75 – 18 Tlak vzduchu vzadu: 1,7 - 2,1 atm Objem nádrže: 10,5 l (z toho asi 1,5 l rezerva) Brzdy: mechanické čelisťové, Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a táhlem Průměr brzdových bubnů: Ø 125 mm Šířka obložení: 25 mm Parametry: Největší délka: 2.010 mm Šířka (přes řidítka): 700 mm Výška: 954 mm Rozvor: 1.297 mm Světlost: 180 mm Výška sedla nad zemí: 780 mm Úhel sklonu přední vidlice: 26° Vlastní váha (bez paliva): 76 kg Dovolené zatížení: kg Celková přípustná váha: 275 kg Spotřeba: 3,2 l / 100 km (při průměrné rychlosti 60 km) Max. rychlost: 95 km/hod. Max. stoupavost: 35%
Motocykl Jawa 90 byl osazen reflektorem se specifickým tachometrem nekruhového tvaru československé výroby.
|