|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 - 1949 STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) STADION S 22 - 1962 (exportní) AERO - sidecary TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
8.10.2024 R - RENAULT 4CV Auta - RENAULT 4CV - 1955 7.10.2024 B - BRUTAROVÁ Jaroslava |
|
ŠKODA 418 PopularPrvní škodovácký automobil, u kterého bylo použito slovní označení "Popular". Výrobce: ASAP, Mladá Boleslav
Vůz Škoda 418 Popular vznikl vývojovým pokračováním typu Škoda 420 Standard.
Zásadní změnou bylo uspořádání "transaxle", což znamenalo motor vpředu a převodovku vzadu, sloučenou do jednoho celku s rozvodovkou zadní nápravy. S tím přišel nový páteřový rám, poprvé tvořený centrální rourou. Vpředu byla páteřová roura vevařena do rozvidlení pro motor, zadu měla přírubu, na niž byl přišroubován odlitek společné skříně převodovky a rozvodovky. Proti typu Škoda 420 Standard byl motor zmenšen o cca sto kubíků, takže tento zcela první Popular byl devítistovka (přesně 903 ccm) s pouhými 18 koňmi výkonu. Nepatrně zmenšeny byly i rozměry vozu a v důsledku toho i jeho váha. Byl to nejmenší vůz škodováckého programu a v provedeních tudor, polokabriolet, roadster a dodávka se vyráběl pouze jediný rok - 1934.
Technické údaje:
Motor: řadový vodou chlazený čtyřválec SV Vrtání: Ø 65 mm Zdvih: 68 mm Obsah: 903 ccm Kompresní stupeň: Výkon: 18 koní (13,2 kW) Písty: Nelson-Bohnalite, z lehké slitiny Blok válců: ze šedé litiny, vcelku s vrchní částí karteru Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 2, kluzná Ojniční ložiska: kluzná Pohon vačkového hřídele: dvojitým nehlučným řetězem Duplex Karburátor: horizontální, buď Zenith Ø 26 THG nebo Amal Ø 26 Doprava paliva: vlastním spádem Chlazení: vodní, thermosyfonové se čtyřlopatkovým ventilátorem za chladičem Objem chadící vody: Mazání: tlakové, oběžné Olejové čerpadlo: zubové Zapalování: dynamobateriové, buď Scintilla, nebo Bosch Baterie: 6V/45 Ah bez víka, nebo 6V/60Ah s víkem Dynamo: Scintilla 6V/80W Spojka: jednolamelová, suchá Převodovka: třírychlostní se zpátečkou, umístěná vzadu, ve společné skříni s rozvodovkou Přenos síly: spojovací hřídel s Hardy-spojkou vpředu i vzadu Hnací náprava: zadní - kyvadlová, bez diferenciálu Převod zadní nápravy: kuželovým soukolím Gleason Rám: páteřová roura, vpředu s rozvidlením pro motor, vzadu s přírubou pro rozvodovku Přední osa: dělená, lichoběžníková, s příčným perem a třecími tlumiči Zadní osa: dělená, kyvadlová, odpružená nahoře příčným listovým pérem Řízení: hřebenové, volant vpravo Nožní brzda: mechanická bubnová, na všechna kola Ruční brzda: mechanická bubnová, na zadní kola Mazání podvozku: tukem, ruční tlakovou maznicí Kola: plechová, disková, upevněná čtyřmi šrouby s roztečí Ø 100 mm Pneumatiky: 120 x 40 Rozvor: 2.300 mm Rozchod vpředu: 1.050 mm Rozchod vzadu: 1.050 mm Délka zavřeného vozu: 3.630 mm Šířka: 1.340 mm Výška: 1.520 mm (zavřený dvoudvéřový vůz) Váha podvozku: 400 kg Vlastní váha zavřeného vozu: 650 kg (v karoserii tudor) Dovolené zatížení: kg Celková váha: kg Nejvyšší rychlost: 80 km/hod. Spotřeba benzínu na 100 km: 7 litrů Spotřeba oleje na 100 km: 0,2 kg Objem nádrže: litrů, vpředu pod kapotou |