JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ŠKODA 418 Popular


Škoda 420 P - tovární fotografie základního dvoudvéřového provedení. První škodovácký automobil, u kterého bylo použito slovní označení "Popular".

Výrobce: ASAP, Mladá Boleslav
Chladičový Vůz Škoda 418 Popular vznikl vývojovým pokračováním typu Škoda 420 Standard.
Zásadní změnou bylo uspořádání "transaxle", což znamenalo motor vpředu a převodovku vzadu, sloučenou do jednoho celku s rozvodovkou zadní nápravy. S tím přišel nový páteřový rám, poprvé tvořený centrální rourou. Vpředu byla páteřová roura vevařena do rozvidlení pro motor, zadu měla přírubu, na niž byl přišroubován odlitek společné skříně převodovky a rozvodovky.
Proti typu Škoda 420 Standard byl motor zmenšen o cca sto kubíků, takže tento zcela první Popular byl devítistovka (přesně 903 ccm) s pouhými 18 koňmi výkonu.
Nepatrně zmenšeny byly i rozměry vozu a v důsledku toho i jeho váha. Byl to nejmenší vůz škodováckého programu a v provedeních tudor, polokabriolet, roadster a dodávka se vyráběl pouze jediný rok - 1934.
Technické údaje:

Motor: řadový vodou chlazený čtyřválec SV

Vrtání: Ø 65 mm
Zdvih: 68 mm
Obsah: 903 ccm
Kompresní stupeň:
Výkon: 18 koní (13,2 kW)

Písty: Nelson-Bohnalite, z lehké slitiny
Blok válců: ze šedé litiny, vcelku s vrchní částí karteru
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 2, kluzná
Ojniční ložiska: kluzná
Pohon vačkového hřídele: dvojitým nehlučným řetězem Duplex

Karburátor: horizontální, buď Zenith Ø 26 THG nebo Amal Ø 26
Doprava paliva: vlastním spádem
Chlazení: vodní, thermosyfonové se čtyřlopatkovým ventilátorem za chladičem
Objem chadící vody:
Mazání: tlakové, oběžné
Olejové čerpadlo: zubové
Zapalování: dynamobateriové, buď Scintilla, nebo Bosch
Baterie: 6V/45 Ah bez víka, nebo 6V/60Ah s víkem
Dynamo: Scintilla 6V/80W

Spojka: jednolamelová, suchá
Převodovka: třírychlostní se zpátečkou, umístěná vzadu, ve společné skříni s rozvodovkou
Přenos síly: spojovací hřídel s Hardy-spojkou vpředu i vzadu
Hnací náprava: zadní - kyvadlová, bez diferenciálu
Převod zadní nápravy: kuželovým soukolím Gleason

Rám: páteřová roura, vpředu s rozvidlením pro motor, vzadu s přírubou pro rozvodovku
Přední osa: dělená, lichoběžníková, s příčným perem a třecími tlumiči
Zadní osa: dělená, kyvadlová, odpružená nahoře příčným listovým pérem
Řízení: hřebenové, volant vpravo
Nožní brzda: mechanická bubnová, na všechna kola
Ruční brzda: mechanická bubnová, na zadní kola
Mazání podvozku: tukem, ruční tlakovou maznicí

Kola: plechová, disková, upevněná čtyřmi šrouby s roztečí Ø 100 mm
Pneumatiky: 120 x 40

Rozvor: 2.300 mm
Rozchod vpředu: 1.050 mm
Rozchod vzadu: 1.050 mm

Délka zavřeného vozu: 3.630 mm
Šířka: 1.340 mm
Výška: 1.520 mm (zavřený dvoudvéřový vůz)

Váha podvozku: 400 kg
Vlastní váha zavřeného vozu: 650 kg (v karoserii tudor)
Dovolené zatížení: kg
Celková váha: kg

Nejvyšší rychlost: 80 km/hod.
Spotřeba benzínu na 100 km: 7 litrů
Spotřeba oleje na 100 km: 0,2 kg
Objem nádrže: litrů, vpředu pod kapotou