![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: BMW - motocykl typ R 12 MANET 90 - 1949 MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949 2010 - Renovace motoru A.K.D. JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
16.4.2025 Tiskové zprávy - 1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH - 2013 14.4.2025 Tiskové zprávy - Zemřela Jaroslava BRUTAROVÁ Ostatní - Rudolfinum - Zbraslav 2025 - plaketa |
|
STANDARD "6" Hundredweight Commercial Vehicles
Užitkový dodávkový a Pick-up vůz, vyráběný v roce 1956
Výrobce: The STANDARD MOTOR Co. Ltd., Coventry, England
Technické údaje:
Motor: řadový čtyřválec OHV Vrtání: Ø 63 mm (2,48 in.) Zdvih: 76 mm (2,992 in.) Obsah: 948 ccm (57,8 cu.in.) Kompresní stupeň: 1 : 7 Výkon: 33 koní při 4 500 ot./min. Max. kroutící moment: 550 lb/in. při 2.500 ot./min. Písty: z lehké hliníkové slitiny Vložky válců: ze šedé litiny, výměnné Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná Ventilový rozvod: OHV, s ventily v hlavě, ovládanými tyčkami přes vahadla Pohon vačkového hřídele: řetězem Karburátor: spádový, Solex Filtr sání: kombinovaný s tlumičem hluku sání Doprava paliva: mechanicky poháněnou membránovou pumpou Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované pumpou Obsah chladiče: litrů Mazání: tlakové, oběžné Olejová náplň: 7 pints Olejové čerpadlo: vysokotlaké Hobourn-Eaton Olejový filtr: obtokový (By-pass) Uložení hnacího agregátu: v gumových silentblocích Zapalování: bateriové s rozdělovačem Regulace předstihu: odstředivá kombinovaná s podtlakem Baterie: 12 V / 45 Ah v motorovém prostoru Dynamo: 12 V / 130 W nebo 150 W Spojka: jednolamelová, suchá, Borg & Beck, ovládaná kapalinou Převodovka: čtyřrychlostní se zpátečkou, v bloku s motorem Řazení: přímé, uprostřed vozu Synchronizace: 2, 3 a 4 stupně Celkové převody: 1.stupeň: 1 : 20,820 2.stupeň: 1 : 11,993 3.stupeň: 1 : 7,088 4.stupeň: 1 : 4,875 zpátečka: 1 : 20,820 Přenos síly na zadní nápravu: kardanem s celokovovými jehlovými klouby Hardy-Spicer Hnací náprava: zadní Rozvodovka: se spirálovým hypoidním ozubením Převod zadní nápravy: 1 : 4,875 Karoserie: Samonosná, celoocelová Přední osa: dělená, odpérovaná spirálovými péry Zadní osa: pevná, zavěšená na podélných listových pérech Tlumiče pérování: hydraulické, vpředu teleskopické, vzadu pákové Řízení: šnekové, volant podle přání vpravo nebo vlevo Nožní brzda: čelisťová hydraulická Girling, na všechna kola, vpředu dvounáběžná Ruční brzda: mechanická na zadní kola Brzdové bubny: hliníkové se zalitou litinovou vložkou Mazání podvozku: centrální, pedálem Kola: děrované ocelové disky Pneumatiky: 5,90 – 13 nízkotlaké, balonové Rozvor: 2 800 mm Rozchod vpředu: 1 400 mm Rozchod vzadu: 1 400 mm Délka vozu: 4 635 mm Šířka: 1 740 mm Výška: 1 650 mm Poloměr otáčení: 12 m Vlastní váha zavřeného vozu: 1.310 kg Váha kabrioletu: 1.400 kg Váha Sport limousine: 1.250 kg Užitečné zatížení: 470 kg Nejvyšší rychlost plně naloženého vozu: 105 km / hod. (65 m.p.h.) Zrychlení 0 - 100 km/hod.: 34 sek. Spotřeba na 100 km: 13,5 l Objem nádrže: 32 litrů (7 gallons) v zádi vozu |