JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


NSU 251 OSL


NSU 251 OSL - model 1936 měl stále ještě hlavu válce s odkrytými ventily. Sportovně-cestovní čtyřtaktní dvěstěpadesátka, nejúspěšnější typ předválečné produkce firmy NSU.

Výrobce:
NSU - D-RAD Vereinegte Fahrzeugwerke A.-G., Neckarsulm, Německo
Technické údaje:

Motor:
Jednoválcový stojatý čtyřtakt
Typ: 251 OSL
Ventilový rozvod: OHV
Vrtání: Ø 64 mm
Zdvih: 75 mm
Obsah: 242 ccm
Kompresní poměr: 1 : 7
Výkon: 10,5 ks při 5.000 ot./min.
Normální otáčky: 3.200 při 60 km/hod.
Maximální otáčky: 5.000 při 95 km/hod.
Válec: ze šedé litiny
Hlava válce: snímací, litinová, s otevřeným ventilovým mechanismem
Píst: z hliníkové legované slitiny
Počet ložisek klikového hřídele: 2 válečková a 1 kuličkové
Ojniční ložisko: válečkové jednořadé
Mazání: tlakové, oběžné s náplní oleje v motoru
Olejové čerpadlo: zubové
Karburátor: Amal 4/017
Hlavní tryska:
Zapalování: Bosch RDJ dynamobateriové 6V/30W
Řízení předstihu: ruční, páčkou na řidítkách
Doporučená svíčka:
Baterie: 6V / 14 Ah, ukostřen záporný (-) pól
Tlumič záběru: na klikovém hřídeli
Primární převod: pouzdrovým řetězem v olejové lázni
Spojka: vícelamelová, v olejové lázni
Převodovka: NSU, čtyřstupňová
Řazení: ruční pákou v kulise po pravé straně nádrže, na přání nožní
Převody:
1. rychlost - 1 : 3,14
2. rychlost - 1 : 1,985
3. rychlost - 1 . 1,295
4. rychlost - 1 : 1
Primární převod: 1 : 2,1 (válečkovým řetězem)
Sekundární převod: 1 : 3,05 (pouzdrovým řetězem)

Podvozek:
Rám: trubkový, dole otevřený
Přední vidlice: paralelogramová lisovaná, s centrální spirálovou pružinou
Tlumič pérování: třecí, stavitelný po pravé straně vidlice
Tlumič řízení: třecí, stavitelný
Řidítka: trubková, stavitelná
Výška řidítek nad zemí: 850 mm
Sedlo: gumové, podepřené dvěma spirálovými péry
Výška sedla nad zemí: 680 mm
Kola: drátová 19"palcová
Ráfky: prohloubené, 2,50 x 19"
Pneu přední: 3,00 - 19
Pneu zadní: 3,00 - 19
Huštění:
Brzdy: mechanické čelisťové
Obsah benzinové nádrže: 11,5 litru (z toho rezerva cca 1,5 litru)
Obsah oleje v motoru: 1,5 litry

Parametry:
Délka: 2.000 mm
Šířka: 760 mm (přes řidítka)
Výška: 1.000 mm
Rozvor: 1.285 mm
Světlost: 110 mm
Váha stroje: 126 kg
Max. dovolené zatížení: 150 kg
Celková přípustná váha: 276 kg

Spotřeba paliva na 100 km: 2,5 litru
Spotřeba oleje na 100 km: 0,05 litru
Max. rychlost: 95 km/hod.
NSU 251 OSL - model 1935 (foto Hošťálek 2011) foto: Hošťálek 2011
Ukázka mimořádně zachovalého původního stroje - majitel: Ulrich Pachaly, Saalfeld, Německo. foto: Hošťálek 2011