|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 STADION S 22 - 1962 (exportní) 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek) JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
3.9.2024 J - JAWA 350 - pérák O - OGAR 350 (Jawa) - 1948 M - MANET S 125 - skútr |
|
ŠKODA 445Typ Škoda 445 vznikl v roce 1957 ze základního modelu Škoda 440 zástavbou silnějšího motoru 1 221 ccm (ze Sedanu 1201). Zvnějšku se lišil jednoduchými vodorovnými žebírky v "nozdrách" masky a číselným označením na boku blatníků. Výrobce: AZNP, Mladá Boleslav V letech 1957-1959 bylo vyrobeno dle továrních údajů celkem 9 375 těchto vozů.
Technické údaje:
Motor: řadový čtyřválec OHV Vrtání: Ø 72 mm Zdvih: 75 mm Obsah: 1 221 ccm Kompresní stupeň: 1 : 7 Výkon: 45 koní (33 kW) při 4 200 ot./min. Max. kroutící moment: 84,3 Kgm při 4 200 ot./min. Písty: z lehké slitiny Klikový hřídel: z jednoho kusu, kovaný Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná Pohon vačkového hřídele: řetězem Časování rozvodu: SZ-13°32" před HÚ, SK-53°51" po DÚ; VZ- 56°57" před DÚ; VK- 16°47" po HÚ Ventilová vůle (za studena): sací ventil 0,15 mm, vyfukový ventil 0,20 mm Karburátor: spádový Jikov 32 SOP Doprava paliva: mechanickým membránovým čerpadlem PAL Nádrž: v pravém zadním blatníku s vnějším zamykatelným uzávěrem Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované ventilátorem Objem chadící vody: 12 litrů Mazání: tlakové, oběžné, Olejové čerpadlo: zubové Obsah oleje v motoru: cca 4 litry Olejový filtr: s válcovou plstěnou vložkou Kontrola mazání: kontrolkou ve sdruženém přístroji Zapalování: bateriové 12V, s cívkou a rozdělovačem PAL-Magneton Řízení předstaihu: odstředivé (rozsah 0° při 400 ot./min. - 26° při 2.000 ot./min.) Pořadí zapalování: 1-3-4-2 Baterie: 12V/45 Ah Dynamo: PAL-Magneton 12V/200 W Spojka: jednolamelová, suchá, obložení Ferodo 2x Ø 200/130 síla 3,5 mm Převodovka: čtyřrychlostní se zpátečkou, 3. a 4. rychlost synchronizovány Převody: 1 - 4,27 2 - 2,46 3 - 1,59 4 - 1 Z - 5,61 Řazení: nepřímé, pákou pod volantem Obsah oleje v převodovce: cca 1, 8 litru Spojovací hřídel: se dvěma jehlovými jkřížovými klouby (Škoda -Whitaker) Hnací náprava: zadní - kyvadlová Soukolí zadního převodu: kuželové s obloukovým ozubením Gleason Převod zadní nápravy: 1 : 4,78 Obsah oleje z rozvodovce: cca 2 litry Podvozek: páteřová roura, vpředu s rozvidlením pro motor a přední nápravu Přední osa: dělená, lichoběžníková s příčným listovým pérem (dole), nahoře pákové tlumiče Zadní osa: dělená, kyvadlová, odpružená příčným listovým pérem (nahoře) Tlumiče zadního pérování: teleskopické hydraulické Řízení: šroubem a maticí Nožní brzda: jednookruhová hydraulická, bubnová, na všechna kola Ruční brzda: mechanická, bubnová, na zadní kola Mazání podvozku: centrální, pedálem Kola: 15" palcové plechové disky Pneumatiky: 5,50 – 15 Rozvor: 2 400 mm Rozchod vpředu: 1 210 mm Rozchod vzadu: 1 250 mm Délka vozu: 4 065 mm Šířka: 1 600 mm Výška: 1 430 mm Světlost: 190 mm Počet míst k sezení: 4 Pohotovostní váha vozu: 900 kg Nejvyšší rychlost: 115 km/hod. Spotřeba na 100 km: 8 l Objem nádrže: 28 litrů (v pravém zadním blatníku)
Silnější motor čtyřistapětačtyřicítky vybízel ke sportovnější jízdě, i když jízdní vklastnosti jinak sériového vozu s výkyvnou zadní nápravou nebyly nijak oslnivé: záběr je ze soutěže za polárním kruhem.
Dochovaný velmi původní exemplář, patřící jednomu z členů jičínského Veteran Car Clubu. Jedinou změnou proti originálu jsou vyměněné (a nově lakované) přední blatníky, ale jde o změnu dobovou. Blatníky značně korodovaly a jejich výměna patřila tehdy mezi běžné opravy...
|