![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ŠKODA nákladní typ 150 STADION S 22 - 1962 (exportní) ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 ZETOR 15 - traktor ZETOR 25 - traktor
Poslední aktualizace:
24.3.2025 F - FIAT 501 19.3.2025 A - ADLER 2,5 litru typ 10 (1937 - 1940) 10.3.2025 E - ESO - motokros MC |
|
ŠKODA 450Výrobce: AZNP, pobočný závod Kvasiny
Technické údaje Škoda 450:
Motor: řadový čtyřválec OHV Vrtání: Ø 68 mm Zdvih: 75 mm Obsah: 1 089 ccm Kompresní stupeň: 1 : 8,4 Výkon: 50 koní (36,8 kW) při 5 500 ot./min. Max. kroutící moment: 74,5 Kgm při 2 800 ot./min. Písty: z lehké slitiny Klikový hřídel: z jednoho kusu, kovaný Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná Pohon vačkového hřídele: řetězem Časování rozvodu: SZ-13°32" před HÚ, SK-53°51" po DÚ; VZ- 56°57" před DÚ; VK- 16°47" po HÚ Ventilová vůle (za studena): sací ventil 0,15 mm, vyfukový ventil 0,20 mm Karburátory: dva, spádové, Jikov 32 SOPb Doprava paliva: mechanickým membránovým čerpadlem PAL Nádrž: v pravém zadním blatníku s vnějším zamykatelným uzávěrem Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované ventilátorem Objem chadící vody: 12 litrů Mazání: tlakové, oběžné, Olejové čerpadlo: zubové Obsah oleje v motoru: cca 4 litry Olejový filtr: s válcovou plstěnou vložkou Kontrola mazání: kontrolkou ve sdruženém přístroji Zapalování: bateriové 12V, s cívkou a rozdělovačem PAL-Magneton Řízení předstaihu: odstředivé (rozsah 0° při 400 ot./min. - 26° při 2.000 ot./min.) Pořadí zapalování: 1-3-4-2 Baterie: 12V/45 Ah Dynamo: PAL-Magneton 12V/200 W Spojka: jednolamelová, suchá, obložení Ferodo 2x Ø 200/130 síla 3,5 mm Převodovka: čtyřrychlostní se zpátečkou, 3. a 4. rychlost synchronizovány Převody: 1 - 4,27 2 - 2,46 3 - 1,59 4 - 1 Z - 5,61 Řazení: nepřímé, pákou pod volantem Obsah oleje v převodovce: cca 1, 8 litru Spojovací hřídel: se dvěma jehlovými jkřížovými klouby (Škoda -Whitaker) Hnací náprava: zadní - kyvadlová Soukolí zadního převodu: kuželové s obloukovým ozubením Gleason Převod zadní nápravy: 1 : 4,78 Obsah oleje z rozvodovce: cca 2 litry Podvozek: páteřová roura, vpředu s rozvidlením pro motor a přední nápravu Přední osa: dělená, lichoběžníková s příčným listovým pérem (dole), nahoře pákové tlumiče Zadní osa: dělená, kyvadlová, odpružená příčným listovým pérem (nahoře) Řízení: šroubem a maticí Nožní brzda: jednookruhová hydraulická, bubnová, na všechna kola Ruční brzda: mechanická, bubnová, na zadní kola Mazání podvozku: centrální, pedálem Kola: 15" palcové plechové hvězdicové disky Pneumatiky: 5,50 – 15 (na přání běloboké) Rozvor: 2 400 mm Rozchod vpředu: 1 210 mm Rozchod vzadu: 1 250 mm Délka vozu: 4 065 mm Šířka: 1 600 mm Výška: 1 380 mm Světlost: 190 mm Počet míst k sezení: 2+2 nouzová Pohotovostní váha vozu: 900 kg Celková váha: 1 230 kg Nejvyšší rychlost: 128 km/hod. Spotřeba na 100 km: 9 litrů Objem nádrže: 28 litrů (v pravém zadním blatníku)
1958 - Škoda 450 vystavená na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně.
Vůz byl nainstalován na mírně se zvedající plošině, obklopené spoustou květin a představen nejen na bělobokých pneumatikách, ale i s tehdejší módní novinkou, kterou byly ozdobné poklice připomínajícími drátěná kola s křídlovými maticemi. Kruhový emblém na pravém obrázku - volant s vepsanými písmeny MAP - byl znakem tehdejšího Ministerstva automobilového průmyslu... (dobové amatérské snímky) |