|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1961 JAWA 500 OHC model 15 - 1953 SIDECARY - přehled výrobců 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c |
|
ŠKODA 450Roadster Škoda 450 (2+2) se stahovací střechou měl interní označení typ 984 a vyráběl se od roku 1958 na podvozku sériového osobního vozu Škoda 440. Aby byl podtržen jeho sportovní vzhled, dostal do vínku motor se dvěma karburátory, který měl výkon zvýšený na 50 koní. Výrobce: AZNP, pobočný závod Kvasiny
Technické údaje Škoda 450:
Motor: řadový čtyřválec OHV Vrtání: Ø 68 mm Zdvih: 75 mm Obsah: 1 089 ccm Kompresní stupeň: 1 : 8,4 Výkon: 50 koní (36,8 kW) při 5 500 ot./min. Max. kroutící moment: 74,5 Kgm při 2 800 ot./min. Písty: z lehké slitiny Klikový hřídel: z jednoho kusu, kovaný Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná Pohon vačkového hřídele: řetězem Časování rozvodu: SZ-13°32" před HÚ, SK-53°51" po DÚ; VZ- 56°57" před DÚ; VK- 16°47" po HÚ Ventilová vůle (za studena): sací ventil 0,15 mm, vyfukový ventil 0,20 mm Karburátory: dva, spádové, Jikov 32 SOPb Doprava paliva: mechanickým membránovým čerpadlem PAL Nádrž: v pravém zadním blatníku s vnějším zamykatelným uzávěrem Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované ventilátorem Objem chadící vody: 12 litrů Mazání: tlakové, oběžné, Olejové čerpadlo: zubové Obsah oleje v motoru: cca 4 litry Olejový filtr: s válcovou plstěnou vložkou Kontrola mazání: kontrolkou ve sdruženém přístroji Zapalování: bateriové 12V, s cívkou a rozdělovačem PAL-Magneton Řízení předstaihu: odstředivé (rozsah 0° při 400 ot./min. - 26° při 2.000 ot./min.) Pořadí zapalování: 1-3-4-2 Baterie: 12V/45 Ah Dynamo: PAL-Magneton 12V/200 W Spojka: jednolamelová, suchá, obložení Ferodo 2x Ø 200/130 síla 3,5 mm Převodovka: čtyřrychlostní se zpátečkou, 3. a 4. rychlost synchronizovány Převody: 1 - 4,27 2 - 2,46 3 - 1,59 4 - 1 Z - 5,61 Řazení: nepřímé, pákou pod volantem Obsah oleje v převodovce: cca 1, 8 litru Spojovací hřídel: se dvěma jehlovými jkřížovými klouby (Škoda -Whitaker) Hnací náprava: zadní - kyvadlová Soukolí zadního převodu: kuželové s obloukovým ozubením Gleason Převod zadní nápravy: 1 : 4,78 Obsah oleje z rozvodovce: cca 2 litry Podvozek: páteřová roura, vpředu s rozvidlením pro motor a přední nápravu Přední osa: dělená, lichoběžníková s příčným listovým pérem (dole), nahoře pákové tlumiče Zadní osa: dělená, kyvadlová, odpružená příčným listovým pérem (nahoře) Řízení: šroubem a maticí Nožní brzda: jednookruhová hydraulická, bubnová, na všechna kola Ruční brzda: mechanická, bubnová, na zadní kola Mazání podvozku: centrální, pedálem Kola: 15" palcové plechové hvězdicové disky Pneumatiky: 5,50 – 15 (na přání běloboké) Rozvor: 2 400 mm Rozchod vpředu: 1 210 mm Rozchod vzadu: 1 250 mm Délka vozu: 4 065 mm Šířka: 1 600 mm Výška: 1 380 mm Světlost: 190 mm Počet míst k sezení: 2+2 nouzová Pohotovostní váha vozu: 900 kg Celková váha: 1 230 kg Nejvyšší rychlost: 128 km/hod. Spotřeba na 100 km: 9 litrů Objem nádrže: 28 litrů (v pravém zadním blatníku)
1958 - Škoda 450 vystavená na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně.
Vůz byl nainstalován na mírně se zvedající plošině, obklopené spoustou květin a představen nejen na bělobokých pneumatikách, ale i s tehdejší módní novinkou, kterou byly ozdobné poklice připomínajícími drátěná kola s křídlovými maticemi. Kruhový emblém na pravém obrázku - volant s vepsanými písmeny MAP - byl znakem tehdejšího Ministerstva automobilového průmyslu... (dobové amatérské snímky) |