![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: BMW - motocykl typ R 12 ŠKODA nákladní typ 150 STADION závodní silniční - 1960 JAWA 500 OHC model 15 - 1953 PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov
Poslední aktualizace:
26.7.2024 B - BMW - motocykl typ R 75 s poháněným sidecarem 25.7.2024 Ostatní - Svaz závodníků RČS - odznak klopový Ostatní - Škoda Popular OHV 1939 - Chladičová figura |
|
PRAGA Piccolo 1938Osobní automobil střední třídy s motorem vpředu a pohonem zadní nápravy, vyráběný v období let 1938 - 1941. Výrobce: ČESKOMORAVSKÁ-KOLBEN-DANĚK A.S. Praha - Karlín, Automobilní oddělení 1938 Reklamy z časopisu Motor Revue v roce 1938: 1939 Reklamy z časopisu Motor Revue v roce 1939: "Nelly Gaierová, známá dobře všem návštěvníkům Velké Operety a divadla J.K. u Nováků představila se v neděli dne 3.září v Lázních Poděbradech naší motoristické veřejnosti. Elegantní kabriolet Praga Piccolo s touto populární umělkyní získal nejvyšší uznání v soutěži elegance a byl poctěn zlatým věncem a stuhou. Tento vůz obdržel z vozů seriových letošní výroby nejvyšší počet bodů. Byl to jediný vůz Praga, přihlášený k soutěži, a proto je jeho úspěch tím cennější." "Lidský život je střídání radosti, naděje a zklamání. Radost ze života skýtá umění, pěkná hudba , zpěv, avšak také automobil, který dovoluje poznati v krátké době mnoho zajímavých míst, užití více přírody a více krásy. Oblíbený Jára Pospíšil uznal, že nejen jeho píseň, nýbrž i píseň motoru moderního automobilu je krásnou. Jeho vlastní vůz PRAGA PICCOLO zpívá mu tichou píseň ocele s pravidelností a vytrvalostí, která dokazuje technické umění jeho tvůrce. Také ostatní dobré vlastnosti vozu PRAGA PICCOLO výkon, hospodárnost, pohodlí a elegance dávají záruku radostné jízdy."
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1939 Praga Piccolo "Normandie" s řeznickou nákladní karoserií pro 500 kg nákladu, který patřil dlouholetému členovi českobudějovického Veteran Car Clubu, Ivanu Sakalovi z Týna nad Vltavou, který vůz ve velmi původním stavu, pouze zčásti repasoval a následně přelakoval. Provedení s dřevěnou vanovou karoserií s přiznanými žebry na vnější straně bylo nabízeno jako jedna z užitkových verzí. Nákladní prostor byl vevnitř vyplechovaný pozinkovaným plechem a boky mohly být zvýšené nasazovacími laťovými nástavky.
... a tentýž vůz (s nasazenými nástavky korbičky) po změně majitele, již ve sbírce pragovek ing. Josefa Mrázka z Českých Budějovic.
Snímky jsou z Veteran Rallye Křivonoska 2006, z jízdy a z polední přestávky na v Českém Krumlově. Pickup Praga 1939 (dodávkový vůz) měl dřevěnou konstrukci. Toto konkrétní vozidlo bylo restaurováno. Foto je pozdějšího data. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2018
Vrak předválečné Pragy Piccolo (skřížené s díly sovětského vozu GAZ) vedle autoservisu v Lotyšsku, nafotografovaný Petrem Hošťálkem v červenci 2018. |