![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 JAWA 500 OHC model 15 - 1953 FAVORIT - sidecary Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c
Poslední aktualizace:
8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO |
|
HURIKAN Special 250 výr. číslo 004To ale bylo, zejména z pohledu podniku, nereálné... Vlk si ve svém nadšení ale neuvědomoval, že tak technicky složitý čtyřtaktní motocykl nebylo v době nedlouho po válce reálné vyrábět, zejména ne v budějovické firmě Motor-Union, jejiž celá kapacita byla plně vytížena výrobou agregátových motorů pro armádu a průmyslové použití...
Technické údaje Hurikan Special výr. číslo 004
Motor: stojatý jednoválcový čtyřtakt OHC Vrtání: Ø 65 mm Zdvih: 80 mm Obsah: 249,7 ccm Výkon: 15 ks / 6.000 ot.min. Klikový hřídel: uložený ve třech ložiskách (2 kuličková vlevo, 1 válečkové vpravo) Vyvážení klikového mechanismu: na 55% Ventilový rozvod: OHC, vačka v hlavě poháněná řetězem s napínákem Napínák původní: z ocelové planžety, předepnuté spirálovým tažným perem Napínák současný: upravený z motoru Žiguli, podepřený seřizovacím šroubem (Musil) Mazání: oběžné, se suchou skříní a vestavěným otočným lamelovým filtrem oleje Olejové čerpadlo: dvojité, uvnitř skříně rozvodu, poháněné čelními koly rozvodu (nepůvodní, většího průměru, namontované Hinterholzem) - Jiří Musil provedl nutné úpravy kvůli funkčnosti Karburátor: vlastní, z hliníku provedená kopie Amal Zapalování: magnetem Auto-Union, umístěným za motorem Elektrická výzbroj: 6V Převod od motoru na spojku: řetězem v olejové lázni 17 : 42 zubů Převodovka: Burman, čtyřstupňová, upravená pro sešroubování s motorem Řazení: nožní, na pravé straně Sekundární převod: řetězem, 19 : 48 zubů Zadní rozeta: plochá, 48 zubů Rám: jednoduchý trubkový, šroubovaný, pod motorem a vzadu dvojitý Stupačky: předválečné ČZ Přední vidlice: vlastní teleskopická, s hliníkovými kluzáky, s hydraulickým tlumením Přední pérování: vinutými pružinami Přední brzda: čelisťová, plnonábojový duralový buben se zalitou litinovou vložkou Zadní vidlice: kyvná Zadní pérování: teleskopy vlastní konstrukce s hydraulickým tlumením Zadní brzda: čelisťová, plnonábojový duralový buben se zalitou litinovou vložkou Ovládání zadní brzdy: nožním pedálem na levé straně, prostřednictvím bowdenu Páka klíče zadní brzdy: otočená dolů Kola: 19“ drátová Počet drátů: 36 Ráfky: ocelové chromované, střední pás černý, odsazený zlatými linkami Pneumatika vpředu: 3,00 - 19 Pneumatika vzadu: 3,25 – 19 Blatníky: hliníkové, stáčené na dřevěných rolnách z pásu plechu Vzpěry předního blatníku: ohýbané z ocelové trubky, šroubované vně blatníku Rozvor: 1.455 mm Délka: 2.190 mm Šířka: 600 mm Šířka skutečná: 595 mm Výška: 1.110 mm Výška skutečná: 1.025 mm Benzínová nádrž: z ocelového plechu, s hliníkovým rychlouzávěrem Olejová nádrž: z ocelového plechu, s hliníkovým rychlouzávěrem menšího průměru Lakování: černé se zlatým linkováním nádrže Stejný agregát v ještě jednom provedení připravil Vladislav Vlk pro zapůjčení na výstavu, což si dodnes (2011) pamatuje i jeho pozdější paní, MUDr. Maternová z Jindřichova Hradce. Ten ale nenávratně zmizel, neví se kam, z výstavy už se Vlkovi nikdy nevrátil... Po letech skladování rozebraného Hurikana 004 se Hošťálek s Musilem pustili do renovace hnacího agregátu, kterou dokončili v červnu roku 2017. Pak začala postupná renovace ostatních dílů. |