|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1961 SIDECARY - přehled výrobců MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949 2010 - Renovace motoru A.K.D. TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
1.12.2024 S - STADION S 1 S - STADION S 2 29.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 |
|
Z 9Osobní automobil s dvoutaktním motorem, vyráběný v letech 1929 - 1932, který měl být společným programem Pragovky a Zetky. Výrobce: Československá zbrojovka a.s., Brno
Motor vozu Z-9 byl dvoutaktní řadový dvouválec typu M 12, který měl sání řízené rotačním šoupátkem a používal písty s deflektorem.
Technické údaje:
Motor: řadový dvoutaktní vodou chlazený dvouválec Typ: M 12 Pracovní způsob: tříkanálový, se sáním řízeným rotačním šoupátkem Počet válců: 2 Vrtání: Ø 79,5 mm Zdvih: 100 mm Obsah: 993 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6 Výkon: 22 koní při 2.600 ot./min. (16,5 kW) Písty: s deflektorem, odlité z lehké slitiny Počet hlavních ložisek klikového hřídele: Pohon rotačního šoupátka: čelními koly Karburátor: horizontální Ø 30 mm Amal Doprava paliva: samospádem Chlazení: vodní, nucené s pumpou, ventilátorem Mazání: směsí benzínu s olejem Elektrická výzbroj: 12 V, Scintilla Zapalování: magnetem Scintilla Baterie: 12 V / 45 Ah pod sedalem řidiče Dynamo: Starter: Spojka: jednolamelová, suchá Převodovka: třírychlostní se zpátečkou Hnací náprava: zadní - pevná Rozvodovka: kuželové soukolí s diferenciálem Přenos síly na zadní nápravu: hřídelem s Hardy-spojkou Rám: obdélníkový, vyhnutý přes zadní nápravu Přední osa: pevná, odpérovaná podélnými listovými péry Zadní osa: pevná, odpérovaná podélnými listovými péry Tlumiče pérování: hydraulické Delco-Remy Řízení: šnekové, volant vpravo Nožní brzda: mechanická, bubnová, na všechna kola Ruční brzda: mechanická, lanová, na zadní kola Mazání podvozku: tlakovými mazničkami Kola: 18" palcová, disková, upevněná čtyřmi šrouby Pneumatiky: 4,75 - 18 Poloměr otáčení: Rozvor: 2.650 mm Rozchod vpředu: 1.180 mm Rozchod vzadu: 1.180 mm Délka vozu: 3.750 mm Šířka: 1.500 mm Výška: 1.650 mm Vlastní váha vozu: 1.230 kg Užitečné zatížení: 450 kg Celková přípustná váha: 1.500 kg Nejvyšší rychlost: 75 km / hod. Spotřeba na 100 km: 10,5 litrů
Tento čtyřdvířkový faeton Z-9 z roku 1929 se zatím ještě příliš od předchozí generace vozů Z 18 nelišil.
Doplňování paliva během závodů - v pozadí tehdy známí závodní jezdci Kahle a Mittermüller.
Vůz byl obut do pneumatik 4,75 - 18 Matador Cord Balloon. |