![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) STADION S 11 - 1961 JIKOV - karburátory motocyklové Svatební oznámení pro Libora Gýnu TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO Č - ČZ 125 c - 150 c (odpérovaná) |
|
TATRA nákladní typ 27a + Tatra typ 27/64 DieselVýrobce: Závody Ringhoffer – Tatra a.s., Kopřivnice
Technické údaje Tatra 27a:
Motor: řadový benzínový čtyřválec Vrtání: Ø 100 mm Zdvih: 150 mm Obsah: 4.712 ccm Maximální výkon na brzdě: 60 ks při 2 100 ot./min. (později zvýšen na 63 ks) Trvalý výkon: 52 ks při 1 650 ot./min. Kompresní poměr: 1 : 9 Ventilový rozvod: OHV s ventily v hlavách válců Kliková skříň: z hliníkové slitiny Klikový hřídel: sešroubovaný ze dvou dílů, vrtaných pro průtok oleje k ložiskům Počet ložisek klikového hřídele: 3, kuličková Vačkový hřídel: jeden, společný pro obě řady válců Pohon vačkového hřídele: čelním soukolím (u setrvačníku) se šikmými zuby Blok válců: ze speciální šedé litiny Písty: BHB, z hliníkové slitiny Počet kroužků: 3 těsnící, 1 stírací Chlazení: vodní, nucené pumpou a podporované ventilátorem Chladič: sekční, s pěti výměnnými elementy Mazání: tlakové oběžné Olejové čerpadlo: zubové Náplň v olejové vaně motoru: 9 litrů Elektrický systém: 12V Zapalování: bateriové s rozdělovačem a zapalovací cívkou Zapalování na přání: magnetové Scintilla Vertex (za příplatek) Pořadí zapalování: 1-2-4-3 Rozdělovač: Bosch VE 4 BS 288 s odstředivou regulací Svíčky: Bosch DM 95 T1 Baterie: 12V / 75 Ah, uložená ve skříni pod sedadlem řidiče Dynamo: 12V / 130 W (Bosch RKC 300/12-1300 R, S 144) Spouštěč: Bosch BJH 1,4/12 R8Z Karburátor: vertikální, Solex 35 BFRV Doprava paliva: samospádem Spojka: jednolamelová, suchá Komet Mecano K 30 KM Převodovka: 4 stupňová se zpátečkou Převodové poměry: 1.stupeň – 1 : 6,3 2.stupeň – 1 : 3,2 3.stupeň – 1 : 1,95 4.stupeň – 1 : 1 zpátečka – 1 : 10 Rozvodovka: systém Tatra se dvěma páry soukolí Gleason Převodový poměr: 1 : 6 Diferenciál: čelní Rám: centrální páteřová roura s přírubami pro tělesa převodovky a náprav Přední náprava: paralelogramová, nahoře s výkyvnými trojúhelníkovými rameny Přední pérování: pod převodovkou uloženým příčným listovým pérem Zadní náprava: kyvadlová, hnací Pérování vzadu: příčným listovým pérem Řízení: šroubové s jednotlivými řídícími tyčemi ke každému kolu Brzda provozní: nožní, jednookruhová kapalinová ATE Lockheed, na všechna kola Brzda zajišťovací: ruční, převodová pásová, působící na zadní kola Průměr brzdových bubnů: Ø 325 mm Kola: 20“ disková ocelová Ráfky: 20 x 8", ploché, s děleným okrajem a závěrným prstencem Pneumatiky: 9,75 x 20" Rozvor: 4.000 mm Rozchod: 1.700 mm Délka: 6.410 mm Šířka: 2.330 mm Výška valníku přes kabinu řidiče: 2.300 mm Výška nezatíženého valníku s plachtou: 2.630 mm Světlost plně zatíženého vozidla: 280 mm Váha podvozku: 2.400 kg Rozměry ložné plochy: 3.725 x 2.200 mm Výška ložné plochy nad vozovkou: 1.220 mm (bez nákladu) Výška bočnic: 500 mm Vnější průměr otáčení: 12,5 m Váha pohotovostní: 3.280 kg Užitečné zatížení: 3.150 kg Maximální rychlost plně zatíženého vozu na rovině: 60 km/hod. Trvalá rychlost: 50 km/hod. Spotřeba lihobenzinové směsi na 100 km: 28 - 30 litrů Spotřeba oleje na 100 km: asi 0,4 – 0,5 litru Benzínová nádrž hlavní: 92 litrů (v kabině před řidičem), později 110 litrů Benzínová nádrž rezervní: 18 litrů (v kabině před řidičem), později 9 litrů
Tatra 27a - valníkové provedení
Valníkové provedení továrna nabízela ve dvou verzích, lišících se nakládací výškou ložné plochy. Nižší (vlevo) usnadňovalo nakládání, ale v ložné ploše překážely podběhy, zatímco vyšší (vpravo) mělo podlahu hladkou, ale za cenu obtížnějšího nakládání. v tomto případě již s řízením i vyklápěcím oknem před řidičem na levé straně... Jde o ilustraci z prospektu, kde už jde o vůz s řízením na straně levé! Také tento vůz továrna v prospektu nabízela jako valník buď s nízkou ložnou plochou, do níž ale zasahovaly blatníky zadních kol, nebo s ložnou plochu vysokou, ale zcela rovnou, bez výřezů pro zadní kola. |