|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 STADION S 11 - 1961 ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích FAVORIT - sidecary 2010 - Renovace motoru A.K.D.
Poslední aktualizace:
1.12.2024 S - STADION S 1 S - STADION S 2 29.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 |
|
KUBINSKÝ - unikátní coupé s motorem BMWUnikátní, v jediném kuse postavené, sportovní kupé návrháře Julia Kubinského z Brna. Vůz byl osazen šestiválcovým motorem BMW 326 a jeho unikátní karoserie byla podle podkladů Julia Kubinského vyrobena autoklempířem p. Hegrem v brněnské karosárně Jungmann (Cihlářská ul.).
Dnes je vůz v soukromých rukou a je zapůjčen do exposice "Muzea techniky" Aleše Wimmra v Telči, odkud je tento snímek.
Proti originálu má vůz jiný přední nárazník (původní byl údajně upraven z nárazníku Tatraplan) a je jinak lakován.
Technické údaje:
Motor: BMW 326 Počet válců: 6 Vrtání: Ø 66 mm Zdvih: 96 mm Obsah: 1.971 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6 Výkon: 50 koní při 3.750 ot./min. Ventilový rozvod: OHV Písty: z lehké slitiny Blok válců: ze šedé litiny Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 4, kluzná Pohon vačkového hřídele: dvojitým „Duplex“ řetězem Spojka: jednolamelová suchá (F&S K 12) Převodovka: 4-rychlostní Zadní náprava: Horch Přední náprava: KdF Rám: žebřinový, vlastní výroby
Kubinského coupé v linorytu Jiřího Mevalda (red. časopisu Motor Journal).
Linoryt vznikl v roce 2018 při ověřování, zda je v muzeu vystavený tiskařský lis v skutečně v provozuschopném stavu. |