JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ENFIELD Bullet 350 - 1969


Indický policejní motocykl z roku 1969.

Výrobce:
Enfield India Limited, Madras, Indie
Motocykl byl zakoupen od indické firmy Madaan Motors, Delhi, jako vyřazený stroj původně z majetku indické policie. Dopravu do České republiky zajistila prodávající indická firma.
Charakteristickým (a pro naše poměry nepříjemným) rysem tohoto stroje, stavěného podle původního anglického vzoru, je převrácené umístění pedálů řazení a nožní brzdy. Brzda je vlevo a řazení vpravo, což je pro evropské jezdce značně nezvyklé a v extrémních situacích i nebezpečné.
Pro jeho atraktivní a zajímavý vzhled bylo rozhodnuto stroj nerenovovat a ponechat ho v autentickém stavu jak byl indickou policií používán. Pouze jej zpojízdnit a citlivě zaretušovat nejhorší poškození původního laku.
Do exposice Jihočeského motocyklového musea byl stroj zařazen na jaře 2016 po ukončení jeho repase. Zpojízdnění provedl Martin Viktorin z Trhových Svinů.
V červnu 2016 následovala testace u VCC České Budějovice a v červenci dostal stroj veteránskou SPZ.
foto: Hošťálek 2010 foto: Hošťálek 2010 Fotografie pro srovnání:
Dvě momentky obdobného policejního motocyklu Enfield Bullet 350 během služby, zachycené s dvojicí policistů při patrole na noční ulici Main Bazar v New Delhi. Stroj má lehce odlišný ochranný rám a vzadu přidané plastové kufry.
(foto: Hošťálek 2010)
Technické údaje Enfield India Bullet 350:

Výrobce: Madras Motors India

Motor: jednoválcový stojatý čtyřtakt OHV
Typ: Bullet STD 350

Ventilový rozvod: ventily v hlavě OHV
Časování:
SO: 30°
SZ: 60°
VO: 75°
VZ: 35°

Vrtání: Ø 70 mm
Zdvih: 90 mm
Obsah: 346 ccm
Kompresní poměr: 1 : 7,25
Výkon: 18 ks (13,2 kW) při 5.625 ot./min.
Maximální kroutící moment: 2,74 kgm při 3.000 ot./min.
Mazání: tlakové, oběžné, s olejovou nádrží v motoru
Náplň: 2,25 litru SAE 20W-50
Karburátor:
Zapalování: dynamobateriové 12V
Svíčka: NGK BR8ES
Předstih: 8 mm
Generátor: 12 V v olejové lázni primárního převodu
Baterie: 12 V / 5 Ah, ukostřen záporný (-) pól

Primární převod: dvojitým Duplex řetězem 3/8“ v olejové lázni
Převod: 25 : 56 zubů
Spojka: 4-lamelová, v olejové lázni
Tloušťka třecích lamel: 4,00 mm
Délka spojkových pružin: 25,5 mm
Olejová náplň: SAE 20 nebo hydraulický olej do automatických převodovek

Převodovka: oddělená, čtyřstupňová
Převody:
1.stupeň – 1 : 14,80
2.stupeň – 1 : 9,80
3.stupeň – 1 : 7,26
4.stupeň – 1 : 5,32
Řazení: nožním pedálem (vpravo) a pedálem neutrálu
Náplň převodovky: 700 gramů tuk A 00 s přidáním oleje SAE 20W-50

Sekundární převod: řetězem 5/8" x 3/8“
Sekundární kolečko: 16 zubů
Zadní rozeta: 38 zubů

Rám: jednoduchý, dole otevřený, z trubek kruhového průřezu
Přední vidlice: teleskopická s vnitřními spirálovými pružinami a olejovými tlumiči pérování
Zdvih předního pérování: 130 mm
Náplň vidlice: 200 ml SAE 20W-40 (na každé straně)
Zadní pérování: kyvná vidlice s olejem tlumenými teleskopy
Zdvih zadního pérování: 80 mm
Sedlo: dvojsedlo s blokovou výplní

Kola: drátová 19"palcová
Ráfky rozměr: WM2 - 19
Pneu přední: 3,25 - 19
Pneu zadní: 3,25 – 19 (alternativně 3,50 – 19)
Ložiska v kolech: 6203 nebo 6203 ZZ

Přední brzda: mechanická bubnová, ovládaná páčkou a bowdenem
Průměr bubnu: Ø 153,5 mm (6,043 inch)
Zadní brzda: mechanická bubnová, ovládaná pedálem a táhlem (vlevo)
Počet míst: 2

Rozvor: 1.370 mm
Délka: 2.120 mm
Šířka: 750 mm
Výška: 1.030 mm
Světlost: 140 mm

Výška sedla: 850 mm

Váha stroje: 168 kg
Dovolené zatížení: 172 kg
Celková přípustná váha: 340 kg

Obsah benzinové nádrže: 13,5 litru
Z toho rezerva: 1,25 litru
Spotřeba: 3,5 l / 100 km
Max. rychlost: 115 km/hod.
Číslo motoru 9 - B -545773B je na levé straně motoru, na nálitku karteru pod válcem.
Párovací čísla polovin karteru 1237 jsou na nálitcích průchozího svorníku přední partie karteru.