![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Info pro novináře, presskit.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) STADION závodní silniční - 1960 JAWA 500 OHC model 15 - 1953 AERO - sidecary ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
12.2.2025 B - BMW 315/1 - Sport 8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 |
|
Loukotě a řemeny 2011
Článek Petra Hošťálka pro Motor Journal
Dlužno říci, že se mi moc líbí, kterým směrem se ta část veteránistů, kteří se do Jičína sjíždějí, ubírá. Řadu let každý z nás sledoval, jak to, či jiné, vzácné i méně vzácné, historické vozidlo mizelo nenávratně za hranicemi. Dnes se konečně dá konstatovat, že tenhle proud se nejen zastavil, ale že poklady z historie motorismu začaly proudit i opačným směrem. Jsme patrně zavilejší a zapálenější sběratelé, než se zdá.
Když jsem spatřil premiérově představeného Renaulta NC z roku 1903 inženýra Honzy Zápotockého, měl jsem oči vykulené jak tenisáky. A což teprve, když mi ukázal fotky té hromádky rezavých kostí, které za drahý peníz z Francie dovezl a jako fénixe musel nechat znovu zrodit!
Velmi impozantním vozem setkání byl také Peugeot 1906 Herr Gottfrieda Pilze z Rakouska.
Největší lahůdkou srazu asi bylo předvedení parního automobilu Woods Stanley z roku 1916, patřícího panu Ottovi, ale on je vlastně jeden každý ze zúčastněných vozů jak pastvou pro oči, tak i výzvou pro peněženku. Pokaždé mě vždycky totiž vezme pokušení něco takového, do už skoro neudržitelně široké řady mých historických strojů, ještě pořídit. A jak bylo možné odposlechnout, nejsem sám. Ale odstupte, myšlenky zatraceně hříšné!
Letos byl spokojen i houf motocyklistů, za nimiž prudce vlály šály i jiné části dobového oblečení a chvílemi se i prášilo. Přes nepřízeň počasí na celém území byla totiž trať vedena natolik vtipně, že vždy se vyhnula padajícím kapkám.
Řemeny si tentokrát prostě ani neklouzly, protože lít začalo teprve v okamžiku, kdy po poslední etapě stroje byly již odstaveny a celá společnost pohodlně usazena u nedělního oběda.
|