|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Info pro novináře, presskit.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET typ 90 ŠKODA nákladní typ 150 STADION S 22 - 1964 FAVORIT - sidecary JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
16.4.2024 Renovace - 2020 - Renovace motocyklu BMW R17 15.4.2024 Motocykly civilní - HARLEY-DAVIDSON 350 SV - typ B 1926 14.4.2024 T - TATRA nákladní typ 141 |
|
Letní soustředění východních armád Řásná 2008
Aktualita pro ČMN (červen 2008)
Letní soustředění východních armád proběhlo nedaleko Telče Na poslední květnový pátek byl vyhlášen nástup východní vojenské techniky do prostoru kempu Velkopařezitý rybník, kterážto lokalita se již tradičně nalézá u obce Řásná, nedaleko Telče. Ke spokojenosti vrchního velitele, továryšče Kudrny, dorazila na místo v bojové pohotovosti jednotka o síle zhruba pětadvaceti vojenských strojů legendárních značek M 72, Dněpr a Ural, doplněná o několik příznivců, kteří dorazili na strojích jiných, například na parašutistické vojenské ČZ 175… Žhavý večer byl ideální k nácviku plavání v již zmíněném Velkopařezitém rybníku, pak následovalo ochutnávání místního piva a písknutím desáté nastoupil Petr Hošťálek (o kterém se šušká, že má kromě několika čínských i řadu strojů sovětské provenience), aby podal podrobné hlášení o své výzvědné cestě přes žluté Mongolsko do rudé Číny.
V sobotu vyrazila kolona obsadit náměstí v Telči, kde bylo konstatováno, že místní zmrzlina se lízat sice dá, ale do pravého ruského „Moroženoje“ má dost daleko.
Armádní cvičení pak pokračovalo na trase Dačice, Slavonice a Nová Bystřice, aby nakonec byla obsazena kóta Český Rudolec. Tady bylo zjištěno že dobytí místního zámečku, připomínajícího malou Hlubokou, je zbytečné, neboť je dobitý už dost, takřka na spadnutí.
Mladá gardistka při nácviku rychlé jízdy terénem byla tak rychlá, že ani objektiv fotoaparátu Zorkij ji nedokázal zachytit ostře!
Vydařené cvičení bylo zakončeno akcí, jaká na srazech motocyklů jiných než sovětských (japonských a pod.) nepřipadá v úvahu. Po dojezdu se z levého válce jednoho z Dněprů začaly ozývat zvuky, které při znaleckém poslechu vyvolaly sázku, zda je to utržený píst, či jen vylágrovaná ojnice. Přes mírné protesty majitele se na stroj vrhli dva nezaujatí přihlížející, aby za pomoci dvou plochých klíčů a jednoho šroubováku v následujících čtyřiceti minutách nejen zjistili, že píst je utržený jen z polovičky, ale jeho rozdrcenou druhou polovičku i se zbytky obou stíracích kroužků vylovili z karteru. Pak na nesmlouvavý příkaz píst otočili zbylým kusem pláště na tlačnou stranu, provedli zpětnou montáž a následujícího dne hrdinný stroj dokázal dorazit vlastní silou po ose domů, do Prahy! Stejně, jako se kdysi beznohý Meresjev dokázal doplazit ke svým…
|