![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 MANET 90 - 1949 ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 AERO - sidecary JAWA 350 ccm typ 361
Poslední aktualizace:
20.11.2023 J - JAWA 175 - Villiers Č - ČZ 175 Standard / Special 14.11.2023 Tiskové zprávy - BMW Století motocyklu - Výstava |
|
ČZ 175 Standard / SpecialVýrobce: Česká Zbrojovka a.s., Strakonice
Technické údaje ČZ 175:
Motor: Jednoválcový tříkanálový dvoutakt Výrobce: ČZ Strakonice Vrtání: Ø 60 mm Zdvih: 61 mm Obsah: 172,5 ccm Kompresní poměr: 1 : 5,9 Maximální výkon: 6,4 ks při 4.000 ot./min. (4,71 kW) Píst: z lehké hliníkové slitiny, s deflektorem Hlava: snímací, z lehké hliníkové slitiny, opatřená dekompresorem Hlavní ložiska klikového hřídele: kuličková Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25 Karburátor: jednošoupátkový Graetzin Kf 17 s filtrem, po roce 1945 Jikov Velešín Zapalování: setrvačníkovou magnetkou Bosch 15W na levém konci klikového hřídele Spojka: vícelamelová, v olejové lázni Primární převod: párem čelních ozubených kol Převodovka: v bloku s motorem, třírychlostní s ručním nebo nožním řazením Sekundární převod: řetězem Rám: dvojitý, šroubovaný a nýtovaný z plechových profilů Přední vidlice: paralelogramová, lisovaná, s centrální pružinou a Tlumič řízení: třecí, stavitelný Tlumič pérování: třecí, stavitelný křídlovou maticí Kola: 19" drátová (36 drátů v kole) Pneu: 3,00 - 19 Nádrž: 10,5 litru, vložená do rámu Brzdy: mechanické čelisťové, Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a táhlem Průměr brzdových bubnů: Ø 125 mm, od r. 1937 Ø 150 mm Parametry: Největší délka: 2.063 mm Šířka (přes řidítka): 750 mm Výška: 1.000 mm Rozvor: 1.300 mm Výška sedla nad zemí: 710 mm Vlastní váha (bez paliva): 97 kg Spotřeba: 3,0 - 3,3 l / 100 km Max. rychlost: cca 85 km/hod. Z předválečných let je tento snímek houslisty a čerstvého absolventa Pražského učitelského ústavu Karla Hošťálka (otce autora těchto stránek) se strojem ČZ 175 Standard-Special. Jen o málo později, v roce 1937 Karel Hošťálek přesedlal na chromované luxusnější provedení ČZ 175 Special... Stopětasedmdesátka "Standard-Special se vyráběla a doprodávala ještě nějakou dobu po skončení druhé světové války - to už byla ČZ Strakonice národním podnikem. Takhle vypadala reklama, uveřejněná v programu motocyklových závodů v Táboře v roce 1947 (II. Okruh presidenta Dra Edvarda Beneše). Stopětasedmdesátka Standart-Special v poválečné době už s novou českobudějovickou číslovou tabulkou. |