|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ŠKODA nákladní typ 150 STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov
Poslední aktualizace:
4.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 31.10.2024 Č - ČZ 98 Motorové kolo třírychlostní - "Holanďan" Č - ČZ 98 Motorové kolo třírychlostní |
|
STADION S 22 - 1962 (exportní)
Moped Stadion S 22 (odpérovaný) v exportní verzi pro Dánsko.
Exportní moped STADION S 22, určený pro dánskou firmu Erik Orth, Birkeröd, Dänemark.
Měl nádrž bez prolisovaného nápisu Stadion, ale s chromovanými boky a vodovým obtiskem Jawa.
Aby se co nejvíce podobal motocyklům Jawa, byl exportní moped lakován obvykle tmavočerveným odstínem vypalovaného laku 8850. Motor směl mít výkon pouze 0,8 ks, což bylo kromě malých kanálů ve vložce válce zajištěno zalisovanou a pojištěnou záslepkou sacího hrdla, která měla průměr díry pouze 6,7 mm.
Technické údaje exportního provedení pro Dánsko
Motor: jednoválcový dvoutaktní v bloku s dvoustupňovou převodovkou Vrtání / Zdvih: Ø 38 mm x 44 mm Obsah: 49,8 ccm Válec motoru: se zalisovanou omezovací vložkou z kaleného materiálu Výkon / otáčky: 0,8 ks při 5.000 ot.min. Karburátor: Jikov 2912 PS Elektrická výzbroj: setrvačníkové magneto PAL Objem nádrže: 5,6 l Parametry: Délka: 1 820 mm Šířka: 640 mm Výška: 1 040 mm Váha: 52 kg Spotřeba: 1,8 l / 100 km Max. rychlost: 30 km/hod. - nesměla být technicky překročitelná! |