JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Info pro novináře, presskit.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Nejstarším kouskem v Telči... 2018

Článek z Třebíčského deníku (text a foto Tomáš Kučej)

Nejstarším kouskem na retro závodech v Telči byl motocykl z Barrandova
Telč – Přes šedesát starých vozidel vyrobených před druhou světovou válkou bylo k vidění v sobotu dopoledne na telčském náměstí Zachariáše z Hradce, konal se tam totiž pátý ročník závodu Mezi dvěma branami. Nejstarší vozidlo mělo 117 let.
Zdroj: https://trebicsky.denik.cz/z-regionu/nejstarsim-kouskem-na-retro-zavodech-v-telci-byl-motocykl-z-barrandova-20180715
Hošťálkova laurinka L&K 1901 a Douglas 1914 - foto Tomáš Kučej Nejstarším vozidlem letošního ročníku
byl motocykl Laurin Klement typu T.B. vyrobený roku 1901, který přivezl do pohádkového města Petr Hošťálek.
„O Laurince jsem snil už v osmašedesátém roce, kdy mě angažovali pro přípravu továrního muzea v Boleslavi a někdy na začátku osmdesátých let se na Barrandově rozhodli, že zlikvidují některé části svého depozitáře. Mně se tak podařilo získat tento model, který byl součástí Barrandova už někdy od padesátých let,“ vysvětlil cestu za snem hrdý majitel, který si s sebou přivezl ještě druhý model motorky Douglas z roku 1914.
Petr Hošťálek (Laurin & Klement 1901) na startu - foto Tomáš Kučej Svou vášeň pro vozidla
si vybudoval již v dětství. „Mám doma fotografie, kdy mě rodiče nemohli ve dvou letech odtrhnout od parní lokomotivy. Všechno, co mělo kola, mě vždy fascinovalo. Moje první motorka byla dvanáctistovka Harley, a to mimo jiné proto, že v tu dobu byla k sehnání za tisíc korun. Pak už jsem měl samé krásné klasické a těžké motorky,“ doplnil Petr Hošťálek.
Vozidla mají v průměru 86 let
Pátý ročník obnoveného závodu Mezi dvěma branami se konal již od pátečního odpoledne a pokračoval až do nedělních odpoledních hodin. Samotné závodníky čekal připravený program, v rámci něhož navštívili například muzea v Třešti či Panský dvůr. „Dalo by se říci, že je to taková dovolená a díky tomu se závodníci vrací. Program vždycky měníme, takže i když přijedou do stejné Telče, tak pořád zažijí něco jiného. Zajímavostí je, že průměrné stáří vozidel je letos osmdesát šest let,“ řekl závěrem organizátor akce Luděk Rux.
Francouzský automobil Delahaye pana Jiřího Mátla - foto Tomáš Kučej Po letech náročného restaurování měl v letošní Telči dlouho očekávanou premiéru tento elegantní Delahaye Jiřího Mátla, jednoho z organizátorů akce.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text