JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


MZ typ RT 125/2 - 1957


MZ 125 RT - úvodní Lehký východoněmecký motocykl, navazující na tradici předválečných dvoutaktních strojů DKW RT 125.

Výrobce:
VEB Motorradwerk Zschopau/Sachsen, DDR
MZ RT125/2 je již druhý facelift stroje DKW RT 125.
Má téměř nezměněný motor, ale již ve zmodernizovaném rámu, s jednoduchými předními teleskopy a kluzákovým pérováním zadního kola.
Technické údaje MZ RT 125/2:

Motor: jednoválcový dvoutakt v bloku s třírychlostní převodovkou
Válec: stojatý, dopředu skloněný o 15°
Vrtání: Ø 52 mm
Zdvih: 58 mm
Obsah: 123 ccm
Kompresní poměr: 6,85 : 1
Výkon / otáčky: 6 ks při 5.200 ot.min.
Rozvod: řízený pístem
Časování:
Píst: z lehké slitiny Si 20, váha bez kroužků 126 g
Počet kroužků: 2 těsnící
Počet ložisek klikového hřídele: 3, válečková
Ojniční ložisko: válečkové dvouřadé bez klece, s dělicí podložkou
Rozměr válečků: Ø 5 x 5 mm
Karburátor: IFA - BVF NB 20-2 s plochým šoupátkem
Elektrická výzbroj: bateriové zapalování IKA 6 V
Předstih: pevně nastavený 4 mm před HÚ ( 28° na klikovém hřídeli)
Svíčka: Isolator M 14 - 225
Délka závitu: 10 mm
Vzdálenost kontaktů: 0,6 mm
Objem nádrže: 11 litrů

Pérování vpředu: teleskopická vidlice
Pérování vzadu: kluzáky se spirálovými pružinami

Parametry:
Rozvor: 1 250 mm
Délka: 1 980 mm
Šířka: 650 mm
Výška: 920 mm
Výška sedla: 720 mm
Světlost: 120 mm
Váha: 90 kg
Celková přípustná váha: 253 kg
Spotřeba: 2,3 litru / 100 km
Max. rychlost: 80 Km/hod.
Velmi významným přínosem k životnosti stroje bylo použití tvarových gumových hadic, dokonale chránících sekundární řetěz před prachem, blátem a vodou. Rozměrný výfukový tlumič doutníkového tvaru měl zásluhu na velmi tichém chodu. Vyobrazený exponát Jihočeského motocyklového musea je v mimořádně dochovaném původním stavu po prvním majiteli.