![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Vyprávění a obrázky z dobrodružných cest.
|
||
![]()
Expedice Peking 40.000 km
Hedvábnou stezkou na motocyklu YUKI Expedice Maroko Na Stalingrad Pyrenejemi na třech kolech - 2000 Nepálem na Enfieldech 2011 - Ostré Thajsko ![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 ŠKODA nákladní typ 150 ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 OGAR 350 (Jawa) - 1948 JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek)
Poslední aktualizace:
3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO Č - ČZ 125 c - 150 c (odpérovaná) |
|
Hedvábnou stezkou na motocyklu YUKITak už je to tu zas! Opět se přede mnou rýsuje velké motocyklové dobrodružství: „YUKI SILK WAY ADVENTURE 2006“. Co že to mám před sebou? Dostal jsem za úkol přejet Asii a k tomu i Evropu, od Pacifiku k Atlantiku. Odstartovat z nejvýchodnějšího pobřeží Číny a dojet do holandského Rotterdamu. Překonat "Asia-European Landbridge". Česky doslova pozemní most. Ale protože termín pozemní most je tak trochu nesmysl, řekněme tedy spojnici mezi oběma největšími světovými oceány.
Po loňském dobrodružství Peking-Paris jsem si myslel, že už mám cestování dost. Že jsem toho, během mé expedice z Českých Budějovic do Pekingu, a pak po trati někdejšího závodu Peking–Paříž 1907, ujel až až. Sice se mě kdekdo ptal, kam se vypravím příště, ale já tvrdil, že už dám pokoj. Že výlet do Číny a zpět stačil, a teď že se zas musím chvíli věnovat psaní. A historickým motocyklům v Jihočeském motocyklovém museu. Jenže stačilo mou Kawasaki, ještě pořád pokrytou prachem pouště Gobi, vystavit na stánku Českých motocyklových novin na výstavě Motocykl 2006 v Praze, kde si jí všiml technický ředitel čínské motocyklové firmy QINGQI MOTORS, který se přijel se svou spolupracovnicí podívat na stánek jejich motocyklů, které se v Čechách prodávají pod jménem Yuki - a nová cesta byla na světě!
Nechci teď unavovat podrobnostmi, bližší se dozvíte z reportáží z cesty, takže v krátkosti:
Start nové expedice "SILK WAY YUKI ADVENTURE 2006" bude 25. července 2006 z Lianyungangu na břehu Žlutého moře. To je město asi třináct set kilometrů jižně od Pekingu. Takže to opět bude Čína, ale s tím rozdílem, že tentokrát si ji užiji opravdu pořádně. První část expedice povede přes celé čínské území, než dorazí ke Kazachstánu. A aby té Číny nebylo málo, pojedu tentokrát i na čínském motocyklu. Ten dostanu v Lianyungangu přímo na místě startu a na něj si pouze namontuji s sebou přivezené vlastní kufry a plexi. No nazdar! Tak to si budu těžko zvykat! Jak to vypadá, nebudu si snad ani smět utahovat povolené šroubky sám?!! Že to nebude žádné dobrodružství jet s takovýmhle doprovodem? Tak si jen zkuste představit, jaké to bude domlouvat se o všem, co vás cestou potká, čínsky! Pro začátek si zkuste třeba plynně říct Lianyungang ! Už teď mám pocit, že ta předchozí cesta byla jednodušší. Vám všem přeji samozřejmě napínavé počtení z už už začínající expedice a vy přejte mně šťastnou cestu v houfu čínských motorkářů. Váš Petr Hošťálek |