![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Vyprávění a obrázky z dobrodružných cest.
|
||
![]()
Expedice Peking 40.000 km
Hedvábnou stezkou na motocyklu YUKI Expedice Maroko Na Stalingrad Pyrenejemi na třech kolech - 2000 Nepálem na Enfieldech 2011 - Ostré Thajsko ![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 ŠKODA nákladní typ 150 SIDECARY - přehled výrobců Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek)
Poslední aktualizace:
3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO Č - ČZ 125 c - 150 c (odpérovaná) |
|
Report - 03Tak už jsem konečně na místě startu. Jsem v Lianyungangu a už mám i motorku, na které expedici pojedu. Dorazil jsem včera a ó hrůzo: zase slavnostní večeře na uvítanou! Já se nemám šanci zhubnout. Děsím se toho, že dvoustovka mě neuveze a nic silnějšího u firmy QINGQI nevyrábějí! Během dopoledne jsem za přihlížení dvou dalších účastníků expedice montoval na stroj, který mi byl přidělen, svoje kufry a řidítka. Drobný problém se objevil v tom, že jsem dostal model, který je od mého tréninkového doma v několika detailech odlišný. Například má jinou přední vidlici. Zatímco na mém doma už jsou parádní zlatě eloxované upsajdy, tady jsou to ještě teleskopy klasické. Díky tomu jsem nemohl zatím namontovat plexisklo, protože spony, které drží vzpěry plexiskla na vidlici, jsem najednou měl moc velké. Tahle vidlice má mnohem štíhlejší nosné tyče. Ale to je detail, to se vyřeší zítra.
Hned po ránu, když po snídani vyrážím z hotelu obhlédnout okolí, napadá mě, jak jiný je zdejší svět. A kam spěje: hrůza, páni motorkáři!!!
Zatímco v Evropě se motocykl, který nemá alespoň sedm set padesát kubíků obsahu, pokládá za učební pomůcku pro teenagery a žádný skalní motorkář si ho ani nepovšimne, tady je všechno jinak. Kolem mě sviští stovky a stovky elektrifikovaných jízdních kol! Kdysi Lenin řekl, že elektrifikace a sověty, to že je budoucnost Ruska. Tady to vypadá, že elektrifikace a dvě kola, to že je budoucnost masového motorizmu! A když dojde baterka, tak stačí sáhnout za sebe, do kufru, kde jsou jako příslušenství bicyklové pedály, které se nastrčí na ty krátké čtyřhranné hřídele, které po stranách ze skútru po straně trčí, a domů lze dojet jako na obyčejném kole...
Takže nejen, že v Číně mají vyřešeno elektrický pohon jednostopých vozidel pro každodenní používání, ale dokonce tu už jezdí mopedy s náhonem na obě kola! Jak je to geniálně jednoduché: stačí hnací kolo s elektromotorem v náboji namontovat i dopředu – a je to! Celý problém přenosu síly řeší druhý kablík, který se vine nenápadně po přední vidlici. V té chvíli si pak můžete vybrat: je libo přední náhon? Nebo zadní? Nebo na obě kola a hurá do terénu? Stačí cvrnknout úplně malinkatým přepínačem na palubní desce. A když baterie dojdou, nic se neděje. Pořád ještě je tu alternativní pohon pedály. Vždyť to přeci může jet i jen jako jízdní kolo...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Galerie fotografií: |