![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 AERO - MINOR JIKOV - karburátory motocyklové AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček"
Poslední aktualizace:
24.3.2025 F - FIAT 501 19.3.2025 A - ADLER 2,5 litru typ 10 (1937 - 1940) 10.3.2025 E - ESO - motokros MC |
|
TRIPOL - motorové kolo s motorem Sachs
Výrobce: Tripol - Fahrradfabrik GmbH., Rokycany
Tripol, továrna na velocipedy v Rokycanech, komanditní společnost, kterou založila trojice partnerů Heinrich Kastrup, Ambros Swetlik (Es-Ka) a František Hering (proto název Tripol). Od motorových kol Es-ka z továrny v Chebu se lišilo jen názvem na nádrži a lakováním v jiných barvách (tmavě červené nebo modré). Kvalitou zpracování, spolehlivostí, i jízdními vlastnostmi a výkony bylo s motorovými koly Es-ka Mofa 98 stejné.
Technické údaje motorového kola Tripol:
Motor: jednoválcový dvoutaktní Fichtel & Sachs, v bloku s dvourychlostní převodovkou Vrtání: Ø 48 mm Zdvih: 54 mm Obsah: 98 ccm Výkon: 2,1 ks při 3.500 ot./min. Karburátor: F&S šoupátkový, se vzduchovou přívěrou Spojka: s korkovým obložení, běžící v tukové lázni Primární převod: ozubenými koly, běžícími v tukové lázni Převodovka: dvourychlostní v bloku s motorem, mazaná tukem Řazení: ruční, pákou v kulise po pravé straně nádrže, s odpérovaným táhlem Elektrická výzbroj: Setrvačníkový magnet Bosch 6 V / 15 W Objem nádrže: 6 l Rám: vysoký (pánský) Přední brzda: expansní, bubínková, výrobek Es-Ka Zadní brzda: protišlapací, systém F&S Torpedo, sesílená pro motorové kolo Parametry: Délka: Šířka: Výška: Váha stroje: 62 kg Užitečné zatížení: 100 kg Nádrž: 6-litrová, sedlová Spotřeba: 2,0 l / 100 km Max. rychlost: asi 50 km/hod. Prodejní cena v roce 1938: 3.300,- Kč Oboustranný černobílý reklamní leták s uvedením ceny pro rok 1938 znějící na jednoletou záruku měla firma Tripol předtištěný a z psychologického hlediska zdobený vodotiskem, jako bývalo u cenných listin, bankovek či akcií. Používala záruční list stejný jako při prodeji jízdních kol, jen se do něj (psacím strojem) dopisovalo číslo rámu, číslo motoru a upozornění, že na motor se poskytuje záruka pouze půlroční. |