JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
P
N
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
24.3.2025
F - FIAT 501
19.3.2025
A - ADLER 2,5 litru typ 10 (1937 - 1940)
10.3.2025
E - ESO - motokros MC

TRIPOL - motorové kolo s motorem Sachs


Výrobce: Tripol - Fahrradfabrik GmbH., Rokycany
Motorové kolo, sestavené z dílů firmy Es-Ka Cheb a prodávané firmou
Tripol, továrna na velocipedy v Rokycanech, komanditní společnost,
kterou založila trojice partnerů Heinrich Kastrup, Ambros Swetlik (Es-Ka) a František Hering (proto název Tripol).
Od motorových kol Es-ka z továrny v Chebu se lišilo jen názvem na nádrži a lakováním v jiných barvách (tmavě červené nebo modré). Kvalitou zpracování, spolehlivostí, i jízdními vlastnostmi a výkony bylo s motorovými koly Es-ka Mofa 98 stejné.
Technické údaje motorového kola Tripol:

Motor: jednoválcový dvoutaktní Fichtel & Sachs, v bloku s dvourychlostní převodovkou
Vrtání: Ø 48 mm
Zdvih: 54 mm
Obsah: 98 ccm
Výkon: 2,1 ks při 3.500 ot./min.
Karburátor: F&S šoupátkový, se vzduchovou přívěrou
Spojka: s korkovým obložení, běžící v tukové lázni
Primární převod: ozubenými koly, běžícími v tukové lázni
Převodovka: dvourychlostní v bloku s motorem, mazaná tukem
Řazení: ruční, pákou v kulise po pravé straně nádrže, s odpérovaným táhlem
Elektrická výzbroj: Setrvačníkový magnet Bosch 6 V / 15 W
Objem nádrže: 6 l

Rám: vysoký (pánský)

Přední brzda: expansní, bubínková, výrobek Es-Ka
Zadní brzda: protišlapací, systém F&S Torpedo, sesílená pro motorové kolo

Parametry:
Délka:
Šířka:
Výška:
Váha stroje: 62 kg
Užitečné zatížení: 100 kg
Nádrž: 6-litrová, sedlová

Spotřeba: 2,0 l / 100 km
Max. rychlost: asi 50 km/hod.

Prodejní cena v roce 1938: 3.300,- Kč
Barevný jednolistový prospekt z roku 1938









Oboustranný černobílý reklamní leták s uvedením ceny pro rok 1938
Přední blatník předválečných bicyklů i motorových kol obvykle zdobilo nějaké logo, nebo figura. V případě motorového kola Tripol (viz vyobrazení na letáku) to byla stylizovaná písmena TR v kruhu, odlitá ze zinkalové slitiny.
Záruční list
znějící na jednoletou záruku měla firma Tripol předtištěný a z psychologického hlediska zdobený vodotiskem, jako bývalo u cenných listin, bankovek či akcií. Používala záruční list stejný jako při prodeji jízdních kol, jen se do něj (psacím strojem) dopisovalo číslo rámu, číslo motoru a upozornění, že na motor se poskytuje záruka pouze půlroční.