![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 ZETOR 15 - traktor ZETOR 25 - traktor PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček"
Poslední aktualizace:
8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO |
|
Nejmenším strojem výrobního programu byla dvěstěpadesátka, nabízená v roce 1933 s jednoválcovým OHV motorem vlastní konstrukce Rudge, který měl čtyřventilovou hlavu s radiálně uspořádanými ventily. Hlava motoru byla snímací a vahadla ventilů byla uložená ve stranově zakrytých válečcích. Motor měl hliníkový píst, oběžné mazání se suchým karterem a primární převod řetězem, běžícím v olejové lázni (v děleném hliníkovém krytu. Řazení bylo standardně ruční, nožní bylo možné dostat na přání, samozřejmě za příplatek. Technické údaje modelu 250 ccm: Motor: stojatý čtyřtaktní jednoválec Vrtání: Ø 62,5 mm Zdvih: 81 mm Objem: 249 ccm Zapalování: magnetové Zapalování na přání: 6V, bateriové Převodovka: 4 stupňová Převody: 1.stupeň - 1 : 15 2.stupeň - 1 : 10,5 3.stupeň - 1 : 7,7 4.stupeň - 1 : 6,0 Řazení: ruční, po pravé straně nádrže Řazení na přání: nožní, na pravou nohu Brzdy: 6¾ x 1" Kola: drátová, vzájemně výměnná Pneumatiky: 3,00 - 19 (25 x 3") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Motor vlastní konstrukce Rudge se čtyřventilovou hlavou s radiálně uspořádanými ventily a uprostřed umístěnou svíčkou. Hlava motoru byla snímací a vahadla ventilů byla uložená ve stranově zakrytých válečcích. Motor měl hliníkový píst, oběžné mazání se suchým karterem a primární převod řetězem, běžícím v olejové lázni (v děleném hliníkovém krytu. Kvůli snadnějšímu startu byl motor opatřen dekompresorem. Řazení bylo standardně ruční, nožní bylo možné dostat na přání, samozřejmě za příplatek. Technické údaje modelu 350 ccm: Motor: stojatý čtyřtaktní jednoválec Vrtání: Ø 70 mm Zdvih: 90,5 mm Objem: 349 ccm Zapalování: magnetové Zapalování na přání: 6V, bateriové Převodovka: 4 stupňová Převody sólo: 1.stupeň - 1 : 17,6 2.stupeň - 1 : 9,7 3.stupeň - 1 : 7,4 4.stupeň - 1 : 5,4 Převody side: 1.stupeň - 1 : 19,9 2.stupeň - 1 : 11 3.stupeň - 1 : 8,4 4.stupeň - 1 : 6,2 Řazení: ruční, po pravé straně nádrže Řazení na přání: nožní, na pravou nohu Brzdy: 6¾ x 1" Kola: drátová, vzájemně výměnná Pneumatiky: 3,00 - 21 (27 x 3") nebo 3,25 - 19 (26 x 3,25") Pneumatiky za příplatek: 3,50 - 21 (28 x 3,5") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Motor vlastní konstrukce Rudge se čtyřventilovou hlavou OHV. Hlava motoru snímací, odlitá vcelku s nosníky vahadel. Vahadla ventilů uložená ve stranově zakrytých válečcích. Hliníkový píst s vydutým dnem, ojnice kovaná do profilu H. Levá polovina karteru zesílená, levý čep kliky uložen v jednom válečkovém a jednom kuličkovém ložisku, pravý uložen v ložisku válečkovém. Oběžné mazání se suchým karterem a primární převod řetězem, běžícím v olejové lázni (v děleném hliníkovém krytu. Kvůli snadnějšímu startu byl motor opatřen dekompresorem. Řazení bylo standardně ruční, nožní bylo možné dostat na přání, samozřejmě za příplatek. Technické údaje modelu 350 ccm: Motor: stojatý čtyřtaktní jednoválec Vrtání: Ø 85 mm Zdvih: 88 mm Objem: 499 ccm Zapalování: magnetové Zapalování na přání: 6V, bateriové Převodovka: 4 stupňová Převody sólo: 1.stupeň - 1 : 14,9 2.stupeň - 1 : 8,2 3.stupeň - 1 : 6,3 4.stupeň - 1 : 4,6 Převody side: 1.stupeň - 1 : 17,6 2.stupeň - 1 : 9,7 3.stupeň - 1 : 7,4 4.stupeň - 1 : 5,4 Řazení: ruční, v kulise po pravé straně nádrže Řazení na přání: nožní, na pravou nohu Brzdy: 8" x 1½" Kola: drátová, rychle demontovatelná a vzájemně výměnná Pneumatiky: 3,25 - 19 (26 x 3,25") Pneumatiky za příplatek: 3,50 - 21 (28 x 3,5") ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Motor vlastní konstrukce Rudge se čtyřventilovou poloradiální hlavou OHV. Hlava motoru snímací, s uprostřed umístěnou svíčkou. Vahadla ventilů uložená ve stranově zakrytých válečcích. Hliníkový píst s vysoce vydutým dnem, ojnice kovaná do profilu H. Levá polovina karteru zesílená, levý čep kliky uložen v jednom válečkovém a jednom kuličkovém ložisku, pravý uložen v ložisku válečkovém. Oběžné mazání se suchým karterem a primární převod řetězem, běžícím v olejové lázni (v děleném hliníkovém krytu. Kvůli snadnějšímu startu byl motor opatřen dekompresorem. Řazení bylo standardně ruční, nožní bylo možné dostat na přání, samozřejmě za příplatek. Technické údaje modelu Ulster 500 ccm: Motor: stojatý čtyřtaktní jednoválec Typ: T.T. Replica Vrtání: Ø 85 mm Zdvih: 88 mm Objem: 499 ccm Zapalování: magnetové Zapalování na přání: 6V, bateriové Převodovka: 4 stupňová Převody sólo: 1.stupeň - 1 : 11,4 2.stupeň - 1 : 7,2 3.stupeň - 1 : 5,5 4.stupeň - 1 : 4,4 Převody side: 1.stupeň - 1 : 14,1 2.stupeň - 1 : 8,9 3.stupeň - 1 : 6,8 4.stupeň - 1 : 5,4 Řazení: nožní, na levou nohu Brzdy: 8" x 1½" Kola: drátová, rychle demontovatelná a vzájemně výměnná Pneumatiky: 3,25 - 21 (27 x 3,25") nebo 3,25 - 19 (26 x 3,25") Pneumatiky za příplatek: 3,50 - 21 (28 x 3,5") ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prodejní závodní modely:
Tyto závodní stroje jsou kopiemi našich vítězných strojů z největších závodů. Jsou ztělesněním nejvyššího výkonu, konstrukce i materiálu. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tímto strojem se sportovcům dostává možnost se kdekoliv úspěšně zúčastnit. Bohatý výběr různých modelů. Rudge-vítězství nejsou žádné náhody, každý start na Rudge znamená úspěch! O detailech našich závodních strojů se můžete informovat prostřednictvím našich zastoupení. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SPECIFIKACE MODELŮ 1933
Ojnice jsou opatřené válečky v bronzových klecích a pístními čepy většího průměru. Model "Ulster" je vybaven motorem typu "Replica" a má tu přednost, že s minimálními úpravami může být přestavěn na závodní T.T. motocykl, čímž je ve skutečnosti nejrychlejším sériovým strojem. Mazací systém: Oběžné mazání se suchou skříní a kontrolním čípkem. Olej je hnán dvojitou pístovou pumpou pod tlakem do ojničního ložiska, k hlavním ložiskům a na zadní stěnu válce. Následně je steklý olej shromažďován v jímce karteru, filtrován a automatickou pumpou vracen do olejové nádrže, takže je neustále chlazen. Karburátor: Amal, s otočnou rukojetí. U modelů 250 ccm s otočnou rukojetí nebo dvojpáčkou. Osvětlení: 6 Volt Miller-dynamo s velkým reflektorem a ampérmetrem. Baterie umístěná pod sedlem. Modely 350 ccm a 500 ccm vybaveny "Stop" světlem. Magnet: Běžící polovičními otáčkami motoru. Rám: Trubkový rám se zápustkově kovanou hlavou řízení. Vidlice: Obzvlášť pevná dvojitá vidlice s dvojitými péry a seřizovatelnými čepy. U modelů 350 a 500 ccm s ručně stavitelným tlumičem pérování. Brzdy: Originální proporcionálně propojené čelisťové brzdy velkého průměru Rudge-Whitworth, nožně ovládané na obě kola, takže s vysokým účinkem. Přední brzdu je možné ovládat i zvlášť, pomocí ruční páčky. Řidítka: Přestavitelná, potažená Celluloidem, s tlumičem řízení. Jednotlivé bowdeny lehce vyměnitelné. Benzínová nádrž: Sedlová, proudnicového tvaru s velkými kolenními opěrkami, obsahu cca 15 litrů. U modelu 250 ccm obsah 7,5 litru. Olejová nádrž: U modelů 350 a 500 ccm samostatná 2½-litrová nádrž pod sedlem. U modelu 250 ccm v dělené palivové nádrži. Výfuk: Dvě extra velké výfukové roury se zvláštními tlumiči, díky kterým stroje běží bezhlučně. |