|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET typ 90 JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949 2010 - Renovace motoru A.K.D.
Poslední aktualizace:
4.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 31.10.2024 Č - ČZ 98 Motorové kolo třírychlostní - "Holanďan" Č - ČZ 98 Motorové kolo třírychlostní |
|
RENAULT 4CV - 1955Malý osobní automobil, dovezený do ČSR v roce 1955. Výrobce: Renault Regie Nationale, Billancourt (France) Typ: R - 1062 Číslo karoserie: 571 08
Je to první exemplář, který k nám byl dovezen Podnikem zahraničního obchodu Motokov v roce 1955 jako ověřovací vzorek kvůli vhodnosti jeho dovozu, plánovaného od roku 1956.
Malý francouzský vůz s motorem vzadu a třístupňovou převodovkou. Čtyřdvéřová karoserie byla provedena jako samonosná s nezávislým zavěšením všech čtyř kol, odpérovaných spirálovými péry, vpředu s příčným stabilizátorem. Spolu s poměrně velkými 15" koly to znamenalo velmi dobré jízdní vlastnosti a sezení na silnici.
Vyobrazený automobil je pozoruhodný svou historií:
- po odzkoušení Motokovem jej dostal doslova pod vánoční stromeček spisovatel Adolf Branald, autor nejen knížky "Dědeček automobil", ale i scénáře stejnojmenného filmu z roku 1956, režírovaného Alfrédem Radokem.
Branaldova knížka "Dědeček automobil" vyšla u nás poprvé v roce 1955.
Byla to populárně a velmi čtivě napsaná historie mladoboleslavské automobilky Laurin & Klement a později Škoda, ilustrovaná malířem Kamilem Lhotákem. Dodnes se o ní říká, že nešla ani napsat, ani ilustrovat lépe. A dlužno dodat, že to byla právě tahle knížka, která vyšla v řadě vydání a u nás odstartovala zájem o veterány a historickou techniku vůbec...
Dokladem, že prvním majitelem byl skutečně Adolf Branald je tento zápis z originálního technického průkazu ze dne 23. prosince 1955.
|