JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ŠKODA autobusy 706 RTO


Přepychový dálkový autokar Škoda 706 RTO Lux na pohlednici, vydané k 700-letému výročí založení Vysokého Mýta (r.1262). Autobus konstrukce Škoda, vybavený motorem, nápravami a dalšími upravenými díly z nákladního vozu Škoda 706 RT.
Výrobce motorů: LIAZ, národní podnik, závod Hanychov (Liberec)
Výrobce podvozků: LIAZ, národní podnik, Rýnovice
Výrobce karoserií: KAROSA, národní podnik, Vysoké Mýto

Pracoviště řidiče
jednoho z prvních prototypů.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Š 706 RTO - linkový

Autobus určený pro dálkovou přepravu osob na linkách veřejné dopravy.
S použitím nouzových sedadel byl schopen pojmout až 50 sedících a 30 stojících pasažérů.
Š 706 RTO - linkový, na vyobrazení z Katalogu československých motorových vozidel MVS, vydaného v roce 1960. Š 706 RTO - linkový, vystavený na Strojírenském veletrhu v Brně (archiv Petr Hošťálek).

Autobus Š 706 RTO linkový byl vybaven jedněmi čtyřdílnými, stlačeným vzduchem ovládanými, vstupními dveřmi na pravé straně pro cestující a na levé straně klasickými dveřmi pro řidiče.
Měl bezprůvanové větrání a teplovzdušné topení.
Upravené autobusy často jezdily jako "Pojízdné prodejny".
Na tomto novinovém snímku ze září 1968 je někdejší linkový autobus Š 706 RTO, patřící n.p. Potraviny Pardubice, který zásoboval rekreanty u Sečské přehrady, některé obce v okolí a jezdil i po poutích. Obsluhu tvořila rodina Skalických, pan Jaroslav jako řidič a vedoucí, jeho žena Jiřina v roli prodavačky a účetní a jejich syn, starající se o zásobování masem a drůbeží a o jejich uskladnění v chladicích boxech autobusu. Posádka neměla stálý plat, odměnou jim bylo pouhých 37,- Kčs z tisícovky obratu.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Š 706 RTO - městský (tuzemské provedení)

Autobus určený pro městskou veřejnou dopravu. Byl určen pro 29 sedících a 46 stojících pasažérů.
Š 706 RTO - městský tuzemský, na vyobrazení z Katalogu československých motorových vozidel MVS, vydaného v roce 1960.
Technické údaje městského autobusu Š 706 RTO:

Motor: šestiválcový řadový Diesel s přímým vstřikem
Typ: 706 OHV
Palivo: nafta
Vrtání: ø 125 mm
Zdvih: 160 mm
Obsah válců: 11.781 ccm
Kompresní poměr: 1 : 16,5
Maximální výkon: 160 ks při 1.900 ot./min.
Maximální kroutící moment: 70 kgm
Ventilový rozvod: OHV (visuté ventily v hlavě ovládané přes vahadla tyčkami)
Počet hlavních ložisek: 7 (válečková NG 180)
Ojniční ložiska: kluzná, pánve s výstelkou z olovnatého bronzu
Blok motoru: litinový, vcelku s klikovou skříní, opatřený válcovými vložkami
Hlavy válců: 3, litinové, společné pro sousední dvojice válců
Chlazení: vodní s čerpadlem, termostatem a ventilátorem
Obsah vody v chladiči: 45 litrů
Mazání: tlakové, oběžné s náplní oleje ve vaně motoru
Obsah oleje v motoru: 24 kg
Vstřikovací čerpadlo: Motorpal typ PV 6 R 9 115e 590
Pořadí vstřiku: 1-5-3-6-2-4
Elektrické zařízení: 24 V
Baterie: 2 ks – 12V, 165 Ah
Spouštěč: Pal Magneton 02-9187.04
Dynamo: Pal Magneton 24V/800W
Váha motoru: 920 kg

Spojka: suchá, dvoulamelová (od roku 1965 jednolamelová)
Převodovka: pětistupňová (od roku 1965 doplněná rychloběhem 1 : 0,79)
Převody: 1.stupeň – 1 : 7,64
2.stupeň – 1 : 4,27
3.stupeň – 1 : 2,60
4.stupeň – 1 : 1,59
5.stupeň – 1 : 1
zpátečka – 1 : 5,96
Množství oleje v převodovce: 14,5 kg

Přenos síly na hnací (zadní) nápravu: kloubovým kardanem
Rozvodovka zadní nápravy: s předlohovým diferenciálem
Převod: 1 : 5,62
Množství oleje v rozvodovce zadní nápravy: 8,5 kg

Rám: žebřinový, nýtovaný, vyhnutý přes zadní nápravu
Přední náprava: pevná, kovaná
Přední pérování: podélná listová péra, doplněná pákovými hydraulickými tlumiči
Zadní náprava: pevná, s nohavicemi přišroubovanými k dělené skříni rozvodovky
Zadní pérování: podélná listová péra, doplněná pomocnými svazky
Řízení: šnekem a šnekovým segmentem, bez posilovače
Brzda provozní: tlakovzdušná na všechna kola
Průměr brzdových bubnů: ø 440 mm
Brzda ruční: mechanická lanová, s ráčnou
Brzda pomocná: motorová
Kola: 20“palcová hvězdicová, systém Trilex
Ráfky: 8,00 x 20, dělené
Pneumatiky: 11,00 – 20 eHD, vzadu ve dvojmontáži
Huštění: 6,5 atm vpředu i vzadu

Rozvor: 5.450 mm
Rozchod vpředu: 1.927 mm
Rozchod vzadu: 1.744 mm

Ceková délka: 10.620 mm
Šířka: 2.500 mm
Výška zatíženého autobusu: 2.900 mm
Světlost zatíženého autobusu: 260 mm
Průměr otáčení: 24,5 m
Nájezdový úhel vpředu: 12°
Nájezdový úhel vzadu: 11° 30´

Pohotovostní váha: 8.570 kg
Užitečné zatížení: 5.250 kg
Celková přípustná váha: 13.980 kg

Karoserie: celokovová, polosamonosná
Počet dveří: dvoje po pravé straně
Ovládání dveří: elektro-pneumatické
Šířka dveří: 100 cm
Počet míst k sezení: 29 + 1 řidič
Počet míst k stání: 46
Počet míst celkem: 75 + 1
Topení: teplovodní a nezávislé naftové
Větrání: střešní vyklápěcí okna, boční posuvná nebo vyklápěcí okna

Objem palivové nádrže: 150 litrů
Spotřeba nafty na 100 km: 25 litrů
Spotřeba oleje na 100 km: 0,8 litru
Nejvyšší rychlost: 65 km/hod.
Max. stoupavost: 38%
Max. stoupavost na přímý záběr: 3,62%
Max. stoupavost s vlekem: 22%

Osazení palubní desky:
Spínací skříňka, přepínač blikacích směrovek, rychloměr s počítačem kilometrů, ukazatel paliva, tlakoměr oleje, tlakoměr vzduchu, teploměr vody, kontrolky, tahací vypínače světel, topení a stěračů.
Restaurovaný autobus Škoda 706 RTO - městské provedení, na snímku jako atrakce pro diváky a účastníky srazu historických vozidel ve Svatém Jánu nad Malší (2009).