|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JIKOV - karburátory motocyklové ZETOR 15 - traktor FAVORIT - sidecary 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" DŘEVOPLYN - náhradní paliva |
|
ŠKODA autobusy 706 RTO
Autobus konstrukce Škoda, vybavený motorem, nápravami a dalšími upravenými díly z nákladního vozu Škoda 706 RT.
Výrobce motorů: LIAZ, národní podnik, závod Hanychov (Liberec) Výrobce podvozků: LIAZ, národní podnik, Rýnovice Výrobce karoserií: KAROSA, národní podnik, Vysoké Mýto
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Š 706 RTO - linkový Autobus určený pro dálkovou přepravu osob na linkách veřejné dopravy. S použitím nouzových sedadel byl schopen pojmout až 50 sedících a 30 stojících pasažérů.
Autobus Š 706 RTO linkový byl vybaven jedněmi čtyřdílnými, stlačeným vzduchem ovládanými, vstupními dveřmi na pravé straně pro cestující a na levé straně klasickými dveřmi pro řidiče.
Měl bezprůvanové větrání a teplovzdušné topení.
Upravené autobusy často jezdily jako "Pojízdné prodejny".
Na tomto novinovém snímku ze září 1968 je někdejší linkový autobus Š 706 RTO, patřící n.p. Potraviny Pardubice, který zásoboval rekreanty u Sečské přehrady, některé obce v okolí a jezdil i po poutích. Obsluhu tvořila rodina Skalických, pan Jaroslav jako řidič a vedoucí, jeho žena Jiřina v roli prodavačky a účetní a jejich syn, starající se o zásobování masem a drůbeží a o jejich uskladnění v chladicích boxech autobusu. Posádka neměla stálý plat, odměnou jim bylo pouhých 37,- Kčs z tisícovky obratu.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Š 706 RTO - městský (tuzemské provedení) Autobus určený pro městskou veřejnou dopravu. Byl určen pro 29 sedících a 46 stojících pasažérů.
Technické údaje městského autobusu Š 706 RTO:
Motor: šestiválcový řadový Diesel s přímým vstřikem Typ: 706 OHV Palivo: nafta Vrtání: ø 125 mm Zdvih: 160 mm Obsah válců: 11.781 ccm Kompresní poměr: 1 : 16,5 Maximální výkon: 160 ks při 1.900 ot./min. Maximální kroutící moment: 70 kgm Ventilový rozvod: OHV (visuté ventily v hlavě ovládané přes vahadla tyčkami) Počet hlavních ložisek: 7 (válečková NG 180) Ojniční ložiska: kluzná, pánve s výstelkou z olovnatého bronzu Blok motoru: litinový, vcelku s klikovou skříní, opatřený válcovými vložkami Hlavy válců: 3, litinové, společné pro sousední dvojice válců Chlazení: vodní s čerpadlem, termostatem a ventilátorem Obsah vody v chladiči: 45 litrů Mazání: tlakové, oběžné s náplní oleje ve vaně motoru Obsah oleje v motoru: 24 kg Vstřikovací čerpadlo: Motorpal typ PV 6 R 9 115e 590 Pořadí vstřiku: 1-5-3-6-2-4 Elektrické zařízení: 24 V Baterie: 2 ks – 12V, 165 Ah Spouštěč: Pal Magneton 02-9187.04 Dynamo: Pal Magneton 24V/800W Váha motoru: 920 kg Spojka: suchá, dvoulamelová (od roku 1965 jednolamelová) Převodovka: pětistupňová (od roku 1965 doplněná rychloběhem 1 : 0,79) Převody: 1.stupeň – 1 : 7,64 2.stupeň – 1 : 4,27 3.stupeň – 1 : 2,60 4.stupeň – 1 : 1,59 5.stupeň – 1 : 1 zpátečka – 1 : 5,96 Množství oleje v převodovce: 14,5 kg Přenos síly na hnací (zadní) nápravu: kloubovým kardanem Rozvodovka zadní nápravy: s předlohovým diferenciálem Převod: 1 : 5,62 Množství oleje v rozvodovce zadní nápravy: 8,5 kg Rám: žebřinový, nýtovaný, vyhnutý přes zadní nápravu Přední náprava: pevná, kovaná Přední pérování: podélná listová péra, doplněná pákovými hydraulickými tlumiči Zadní náprava: pevná, s nohavicemi přišroubovanými k dělené skříni rozvodovky Zadní pérování: podélná listová péra, doplněná pomocnými svazky Řízení: šnekem a šnekovým segmentem, bez posilovače Brzda provozní: tlakovzdušná na všechna kola Průměr brzdových bubnů: ø 440 mm Brzda ruční: mechanická lanová, s ráčnou Brzda pomocná: motorová Kola: 20“palcová hvězdicová, systém Trilex Ráfky: 8,00 x 20, dělené Pneumatiky: 11,00 – 20 eHD, vzadu ve dvojmontáži Huštění: 6,5 atm vpředu i vzadu Rozvor: 5.450 mm Rozchod vpředu: 1.927 mm Rozchod vzadu: 1.744 mm Ceková délka: 10.620 mm Šířka: 2.500 mm Výška zatíženého autobusu: 2.900 mm Světlost zatíženého autobusu: 260 mm Průměr otáčení: 24,5 m Nájezdový úhel vpředu: 12° Nájezdový úhel vzadu: 11° 30´ Pohotovostní váha: 8.570 kg Užitečné zatížení: 5.250 kg Celková přípustná váha: 13.980 kg Karoserie: celokovová, polosamonosná Počet dveří: dvoje po pravé straně Ovládání dveří: elektro-pneumatické Šířka dveří: 100 cm Počet míst k sezení: 29 + 1 řidič Počet míst k stání: 46 Počet míst celkem: 75 + 1 Topení: teplovodní a nezávislé naftové Větrání: střešní vyklápěcí okna, boční posuvná nebo vyklápěcí okna Objem palivové nádrže: 150 litrů Spotřeba nafty na 100 km: 25 litrů Spotřeba oleje na 100 km: 0,8 litru Nejvyšší rychlost: 65 km/hod. Max. stoupavost: 38% Max. stoupavost na přímý záběr: 3,62% Max. stoupavost s vlekem: 22% Osazení palubní desky: Spínací skříňka, přepínač blikacích směrovek, rychloměr s počítačem kilometrů, ukazatel paliva, tlakoměr oleje, tlakoměr vzduchu, teploměr vody, kontrolky, tahací vypínače světel, topení a stěračů.
Restaurovaný autobus Škoda 706 RTO - městské provedení, na snímku jako atrakce pro diváky a účastníky srazu historických vozidel ve Svatém Jánu nad Malší (2009).
|