![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 - 1949 STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 JAWA 500 OHC model 15 - 1953 FAVORIT - sidecary JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek)
Poslední aktualizace:
14.2.2025 Š - ŠKODA 420 Rapid 13.2.2025 Š - ŠKODA Sagitta - prototyp 1937 Š - ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích |
|
ŠKODA Favorit - typ 904Výrobce: ASAP, Akciová společnost pro automobilový průmysl Ředitelství v Praze II., Vodičkova 38.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Technické údaje Škoda Favorit: Motor: řadový čtyřválec SV Typ: 904 Vrtání: Ø 70 mm Zdvih: 90 mm Obsah: 1.802 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6,25 Výkon: 38 koní při 3 500 ot./min. (27,95 kW) Písty: ze speciální lehké slitiny Vložky válců: nitrované, ze šedé litiny, výměnné Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 6, kluzných Ventilový rozvod: SV (spodové ventily) Pohon vačkového hřídele: třířadým řetězem "Triplex" Karburátor: Ø 30 mm horizontální, Solex 30 FJ nebo Zenith 30 VEI Chlazení: vodní, nucené pumpou, s indikací teploty teploměrem Obsah chladiče: Mazání: tlakové, oběžné, s dvojnásobným čistěním oleje Olejová náplň: Olejové čerpadlo: zubové Uložení motory: v gumových silentblocích Zapalování: bateriové s rozdělovačem Scintilla s odstředivou regulací předstihu Baterie: 6 V / 60 Ah Dynamo: 6 V / 102 W Scintilla Spojka: jednolamelová, suchá Převodovka: 4-stupňová v bloku s motorem, 3. a 4. rychlost synchronizovány Řazení: přímé, pákou uprostřed vozu Převody: 1.rychlost - 1 : 3,90 2.rychlost - 1 : 2,40 3. rychlost - 1 : 1,40 4.rychlost - 1 : 1 Zpátečka - 1 : 5,00 Hnací náprava: zadní - kyvadlová Rozvodovka: upevněná na přírubě páteřové roury Převod zadní nápravy: 1 : 4,78 (v publikaci "Let okřídleného šípu" uveden 1 : 5,57 Podvozek: páteřový, s centrální rourou, vpředu rozvidlený Přední osa: dělená, lichoběžníková, dole s příčným listovým perem Zadní osa: dělená kyvadlová s dvěma příčnými listovými péry Tlumiče pérování: vpředu pákové, hydraulické Řízení: šroubem a maticí, volant vpravo Nožní brzda: hydraulická jednookruhová na všechna kola Ruční brzda: mechanická na zadní kola Kola: ocelové disky s ráfkem 4,00 E x 16" Pneumatiky: 6,00 – 16 nízkotlaké, superbalonové Rozvor: 3.050 mm Rozchod vpředu: 1.250 mm Rozchod vzadu: 1.3220 mm Délka vozu: 4.900mm Šířka: 1.600 mm Výška: 1.640 mm Světlost: 180 mm Váha chassis: 520 kg Pohotovostní váha zavřeného 4-dvéřového vozu: 1.410 kg Užitečné zatížení: kg Nejvyšší rychlost: 95 - 100 km / hod. Spotřeba na 100 km: 14 - 15 litrů Objem nádrže: litrů ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Favorit karosovaný jako sedan (čtyřdvéřový čtyř až pětisedadlový vůz) byl uvnitř mnohem prostornější a tudíž nesrovnatelně pohodlnější než Rapid. Ale byl o dost dražší, takže obchodně nebyl žádným velkým úspěchem. Vůz na snímku měl zevnitř ovládaný hledací reflektor, což bylo extra příslušenství montované za příplatek. Prodejně o něco úspěšnější byl Favorit karosovaný jako šoférská limuzína, s odsouvací skleněnou přepážkou za řidičem. Toto provedení mělo vzadu klasické sedadlo vcelku, určené pro dvě až tři osoby vedle sebe, a před ním dvě samostatné sklopné sedačky, které se složené poloze byly v úrovni podlahy, takže celkově byl vůz považován za šesti- až sedmisedadlový, vevnitř pohodlím srovnatelný s největším škodováckým typem Superb. Ač jako osobní vůz nepříliš úspěšný, byl podvozek předválečného Favoritu pro svůj dlouhý rozvor a šířku ideální pro dostavbu sanitních karoserií. Těch byla postaveno poměrně dost - tohle je příklad sanitky pro nemocnici v Třebíči. Limuzína Škoda Favorit Zdeňka Krejčího na startu Veteran Rallye Křivonoska 1987 - vlevo se startovní vlajkou tehdejší předseda klubu, Martin Kordina.
1991
Dvojice černobílých snímků Škoda Favorit 904 Zdeňka Krejčího z VCC České Budějovice na tehdejší testační průkaz (foto Martin Kordina). |