|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 STADION S 22 - 1964 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" DŘEVOPLYN - náhradní paliva OGAR 350 (Jawa) - 1948
Poslední aktualizace:
4.5.2024 Motocykly civilní - BMW R 63 - 1928 Ostatní - OKRUH ČESKOBRODSKÝ 2024 - plaketa 29.4.2024 B - BMW - motocykl typ R 47 |
|
JAWETTA J-551/00 (Standart)T.zv. "lisovaný" moped bezrámové samonosné konstrukce, vyráběný v letech 1959 - 1962. Výrobce: "Z9K" (Závody 9.května - Praha), což byla komunistickým režimem přejmenovaná pobočka Jawa Strašnice (někdejší znárodněná továrna Autfit-Ogar). Jawetta se vyráběla v kooperaci s n.p. Motor Jikov Č. Budějovice, který vyráběl a dodával motory J-551.
Mimořádně zachovalý exponát v původním laku s dochovaným zlatým linkováním, u nějž je vyměněn pouze rozpadlý potah sedla ze šedé gumy.
Jedná se o stroj z roku 1960, výrobní číslo 551 034 149 vyražené za levým pedálem dole na karoserii, číslo motoru 006 128. Tento exemplář je osazen ještě starším provedením výfuku s dlouhou koncovou trubičkou a plechovým koncovým světlem se sklíčkem "diamant", jako "Pionýr" Jawa 550 a Jawa 555.
Technické údaje:
Motor: jednoválcový dvoutaktní v bloku s dvoustupňovou převodovkou Válec: ležatý Vrtání: Ø 38 mm Zdvih: 44 mm Obsah: 49,8 ccm Výkon / otáčky: 1,6 ks při 5.400 ot.min. Mazání: směsí benzínu s olejem M2T Mix v poměru 1:25 (v záběhu 1:20) Karburátor: Jikov 2912 N-12 Elektrická výzbroj: setrvačníkové magneto PAL Objem nádrže: 2,7 litru (v rámu) Primární převod: párem čelních kol se šikmým ozubením (v olejové lázni) Spojka: jednolamelová korková na hřídeli motoru, běžící v olejové lázni Převodovka: Dvourychlostní v bloku s motorem Řazení: bowdenem, otočnou rukojetí na levé straně řidítek Podvozek: samonosná karoserie lisovaná a svářená z plechu Přední vidlice: tlačená kývačka odpružená spirálovými péry Zdvih předního pérování: 62 mm Zadní vidlice: kyvná, oblouková, odpružená spirálovými pery Zdvih zadního pérování: 58 mm Brzda přední: plnonábojová čelisťová, ovládaná páčkou na pravé straně řidítek Brzda zadní: plnonábojová čelisťová, ovládaná zpětným sešlápnutím pedálů Kola: 19"-palcová, vzájemně záměnná Ráfky: 36-drátové prohloubené Pneumatiky: 2,00 - 19" (23 x 2,00") Barum Super Sport Moped Parametry: Rozvor: 1.210 mm Délka: 1.850 mm Šířka: 590 mm (přes řidítka) Výška: cca 1.035 mm (dle výškového nastavení řidítek) Výška sedla: cca 860 mm (dle výškového nastavení) Váha: 44,5 kg Spotřeba: 1,8 l / 100 km Max. rychlost: 45 km/hod. Cena v roce 1961: 2.200,- Kčs |