JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


AERO 30 - dvousedadlový roadster

Galerie fotografií.

Podle Baška postavený první prototyp roadsteru Aero s předním náhonem.
Prototyp otevřeného vozu Aero s předním náhonem.
Pohled na palubní desku roadsteru Aero 30. Módě třicátých let odpovídal obrovský tachometr, montovaný doprostřed palubní desky. Ten byl koncipován jako sdružený přístroj, ve kterém kromě celkového počítadla kilometrů bylo i počítadlo denní, v horní části pak ampérmetr a zcela dole osmidenní mechanické hodiny. Ty se natahovaly zespod palubní desky.
Pod volantem je vidět cylindrický zámek řízení, vpravo od volantu páčkový přepínač ukazatelů směru a pod ním kulatý otočný vypínač osvětlení tachometru.
V prohlubni nad středem palubní desky bylo kulaté chromované zpětné zrcátko, upevněné na krátkém sloupku s kulovým zakončením, takže bylo snadno rukou nastavitelné. Volant byl tříramenný, lisovaný z černé hmoty, uprostřed měl tlačítko houkačky.
Z časopisu AUTO 1935.
Ela Slavíková do vrchu Jenerálka 1935.
Unikátní luxusní roadster-cabriolet Aero 30 ve Veletržním paláci. V roce 1936 byl v centrálním prostoru Veletržního paláce v Praze na stánku firmy Aero představen tento luxusní, v jediném kuse postavený, vůz Aero 30 v karoserii typu roadster-cabriolet s čalouněnou stahovací střechou. Vůz byl vybaven francouzskými reflektory Marchal, sdruženými koncovými lampami Scintilla a disky kol s chromovanými kraji ráfků.
Aerovka Míly Poláka se slečnou Ondrovou, fotografovaná po návratu do Prahy na Karlově mostě. V roce 1936 se v našem tisku objevila zpráva o sportovním výkonu Míly Poláka se spolujezdkyní slečnou Ondrovou poté, co s dvousedadlovým roadsterem Aero 30 projeli v pouhých 9 dnech jedenáct států!
Jejich Aerovka byla vybavena velkými chromovanými reflektory Bosch o průměru 200 mm, které nebyly standardní výstrojí a měla balonové pneumatiky rozměru 130 x 40.
Fotografie ze závodu 1000 mil Československých.
1936 Závodník Vladimír Formánek
Českobudějovický zástupce pan Pártl se svým reprezentativně exkluzivním roadsterem Aero 30.
Před závodem - vůz se startovním číslem 28 je roadster Aero 30 pana Pártla z Českých Budějovic.
Českobudějovický zástupce firmy Aero za volantem svého soukromého roadsteru Aero 30 při závodech.
Pan Pártl se svou paní před Aero Garážemi v Českých Budějovicích.
Pan Pártl se svým luxusním roadsterem Aero 30 na výletě do Rakouska.
Aero 30 - dvousedadlový roadster model 1936 - humorná dobová fotografie s fingovanou havárií.
Aero 30 - dvousedadlový roadster model 1935 - dobová fotografie s pózující dámou.
Aero 30 - dvousedadlový roadster model 1938 - momentka na cestě.
Českobudějovický zástupce automobilů Aero pan Pártl s dvousedadlovým roadsterem Aero 30 na náměstí v Táboře. Vlevo paní Pártlová.
Maminka paní Bauerové s mladým Pártlem za protektorátu na výletě s roadsterem Aero 30.
Na Ženevském autosalonu 1936 byly hlavním magnetem stánku otevřené vozy Aero 30 Cabriolet a Roadster.
V Alpách, v roce 1937.