JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
P
N
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ŠKODA 6R


6R-Plech-limousina_zleva_63-627_dne-13dubna1929_MINI Velký osobní automobil se 6-válcovým motorem, vyráběný v období let 1928 - 1930.

Výrobce:
Akc. spol. pro automobilový průmysl
ředitelství Praha 2, Vodičkova ul. 38
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Technické údaje Škoda 6R:

Motor: čtyřtaktní řadový šestiválec
Vrtání: Ø 75 mm
Zdvih: 110 mm
Obsah válců: 2.916 ccm
Výkon: 50 ks (36,77 kW)
Ventilový rozvod: SV
Pohon vačkového hřídele: modulovým řetězem Coventry od zadního konce klikového hřídele
Rozměr rozvodového řetězu: rozteč ½" se středním vedením, 48 článků, šíře 31,752 mm (N 204)
Blok válců: ze šedé litiny, vcelku s vrškem klikové skříně
Hlava válců: snímací, litinová
Počet ložisek klikového hřídele: 8, kluzných
Ojniční ložiska: kluzná, vylitá bílou kompozicí
Písty: Nelson-Bohnalite z hliníkové slitiny
Kroužky těsnící: dva, první s levým zámkem, druhý s pravým zámkem
Kroužek stírací: 1
Chlazení: vodní, thermosyfonové, podporované větrákem za chladičem
Mazání: tlakové oběžné se zubovou pumpou, rozvod oleje k hlavním ložiskům trubkami
Olejový filtr: separátní výměnný "Técalemit", montovaný za motorem
Karburátory: 2 horizontální, přišroubované přímo k bloku, Zenith 30 TD
Čistič vzduchu: Elektron typ 30
Doprava paliva: podtlakovým nasavačem "Espero"
Čistič paliva: Técalemit se skleničkou
Nádrž: na konci chassis
Elektrická instalace: 12 V
Zapalování: bateriové s cívkou Scintilla a rozdělovačem Scintilla 6B (nebo BN6)
Zapalování na přání: magnetové, magnetem Scintilla Vertex
Baterie: Varta 12V / 45 Ah
Dynamo: Scintilla 12V / 100 W, umístěné na hlavě motoru
Pohon dynama: klínovým řemenem od řemenice na vačkovém hřídeli
Starter: Scintilla 1,3 ks s elektrickým zasouváním pastorku

Spojka: vícelamelová suchá

Převodovka: třírychlostní se zpátečkou, přišroubovaná k přírubě motoru

Rozvodovka zadní nápravy: s kuželovými koly Gleason, převod 1 : 5,56

Rám: obdélníkový, nýtovaný z lisovaných "U" profilů propojených příčkami
Přední náprava: pevná, kovaná, zavěšená na podélných listových pérech
Řízení: šroubem a maticí, volant vpravo

Zadní náprava: pevná, zavěšená na podélných listových pérech
Nožní brzda: mechanická, bubnová Perot na všechna kola
Ruční brzda: mechanická, na bubny zadních kol
Kola: 20" palcová, drátová Rudge Whitworth, upevněná centrální křídlovou maticí
Pneumatiky: 32 x 6,00 SS
Rozvor: 3.460 mm
Rozchod vpředu: 1.380 mm
Rozchod vzadu: 1.380 mm
Délka krátkého vozu: 4.750 mm
Délka dlouhého vozu: 5.100 mm
Šířka: 1.660 mm
Výška: 1.800 mm (zavřený vůz)
Výška rámu nad zemí: 430 mm
Světlost: 200 mm

Maximální rychlost: 100 km/hod.
Spotřeba benzínu: 12 - 16 litrů / 100 km
Spotřeba oleje: 0,3 kg / 100 km 6R_Plech-limousina_zprava_63-625_MINI
6R_Faeton_zleva-zezadu_63-609_1928_MINI
6R_WeymannLimousina_zprava_63-605_dne-3dubna1929_MINI
6R-zleva-sanita_MINI 6R-sanita_zprava_MINI