JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


FICHTEL & SACHS 98 ccm - typy motorových kol


AGON

Motorová kola vyráběná ve Wiesenbergu, Německo (dnes Loučná Hora, Polsko).
Agon 1941 (foto Hošálek) Agon 1941 (foto Hošálek)
Agon 1941 (foto Hošálek) Tento konkrétní AGON byl vyroben v roce 1941.
Na snímku s majitelem p. Brandejským na Srazu motorových kol v Horní Radouni 2014 (foto Hošálek).
***********************************************************************************
ACHILLES

Motorová kola, vyráběná továrnou na velocipedy Achilles,
A. Schneider & Co., Fahrrad- & Motorfahrzeugfabrik, Ober-Politz a.d. Nordbahn (Horní Police), Čechy.
Achilles 1935 (foto Hošálek) Achilles 1935 (foto Hošálek)
Achilles 1935 (foto Hošálek) Tento ranný stroj Achilles byl vyroben již v roce 1933. Válec motoru je odlitý vcelku s nesnímací hlavou. Stroj ve vzácně dochovaném původním stavu má výkyvnou přední vidlici, odpérovanou postranními listovými pery (t.zv. "Pendelgabel").
Na snímku s majitelem p. Čejkou na Srazu motorových kol v Horní Radouni 2014 (foto Hošálek).



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Achilles 1938 (foto Hošálek) Achilles 1938 (foto Hošálek)
Achilles 1938 ze sbírky Honzy Čejchana (foto Hošálek) Motorové kolo Achilles z roku 1938.
Přední paralelogramová vidlice je lisovaná z plechu, motor 98 ccm má hliníkový válec s vložkou a snímací hlavu s vějířovými žebry stejného průměru, jako válec.
Stroj ze sbírky Honzy Čejchana (MOTOXPRESS) byl nafotografován na Srazu motorových kol v Horní Radouni 2014.



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bastert

Motorová kola vyráběná firmou Bastert-Werke, Bielefeld
IMGP3769_MINI IMGP3766_MINI
IMGP3765_MINI Toto motorové kolo Bastert, přesto, že nese všechny rysy předválečného období - vahadlová přední vidlice a rám s pevným uložením zadního kola, je poválečné, vyrobené v roce 1950.
Na snímku s majitelem p. Jaroslavem Miko na Srazu motorových kol v Horní Radouni 2014 (foto Hošálek).
Bastert 1950 - nádrž s obtiskem a názvem v dochovaném stavu. Bastert 1950 - detail obtisku nádrže Bastert 1950 - detail štítku na krku rámu
***********************************************************************************
Motorová kola s motorem F&S 98 ccm vyráběná firmou
Bismarckwerke, Stahl- u. Metallverarbeitungs A.-G., Radevormwald/Bergerhof
Bismarck_Sachs_98_1951 1951 - Bismarck typ 98 TG