|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET typ 90 MANET 90 - 1949 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 JIKOV - karburátory motocyklové AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP |
|
PRAGA Piccolo 1932Osobní automobil s litrovým motorem, vyráběný automobilkou Praga v letech 1929 - 1932. Výrobce: ČESKOMORAVSKÁ - KOLBEN - DANĚK, akc. spol. Automobilní oddělení: Praha X., Karlova 22.
Rám chladiče nesl vpředu znak tvaru erbu s podkladem smaltovaných vlajek a dvouosasým lvem a nahoře ho zdobila soška "Génia vítězství", navržená význačným českým sochařem Ladislavem Šalounem (*1870 - †1946).
Chassis
Praga Piccolo byl automobil vyloženě konzervativní konstrukce, čemuž odpovídal zejména podvozek. Rám byl tvořen dvěma lisovanými podélníky tvaru U, propojenými vpředu, vzadu, i za hnacím agregátem příčkami. Podélníky byly přes zadní nápravu vyhnuté a před přední obloukovitě skloněné. Obě nápravy byly pevné, k rámu uchycené podélnými listovými péry, doplněnými třecími tlumiči výkyvů. Za motorem byla příčná stěna s konzolou, na níž seděla nádrž odkud stékal benzín ke kerburátoru samospádem. Řízení šroubem a segmentem bylo vpravo, spojovací tyče vybavené odpruženými klouby. Podvozek vážil cca 650 kg.
Hnací agregát
tvořil čtyřválcový vodou chlazený motor se spodovými ventily, sešroubovaný do společného celku s třírychlostní převodovkou. Také jeho konstrukce byla konzervativní, vycházející z předchozího typu Piccolo. Továrna ve velké míře používala lehké slitiny. Litinový byl pouze blok válců, zatímco z hliníku byla nejen snímací hlava Ricardo, ale i svrchní část motorové skříně, vana motoru, skříň rozvodů s uložením dynama, vrtule ventilátoru a také obal převodovky.
Technické údaje
Praga Piccolo 1932: Motor: řadový čtyřválec SV Počet válců: 4 Vrtání: Ø 60 mm Zdvih: 88 mm Celkový objem: 995 ccm Normální výkon: 18 ks / 3 000 ot.min. Maximální výkon na brzdě: 22 ks Blok válců: samostatný, odlitý ze specielní šedé litiny Hlava válců: snímací hliníková, se spalovacím prostorem "Ricardo" Karter motoru: dělený, horní i dolní díl z elektronu Klikový hřídel: kovaný ze speciální oceli, 2 x uložený Ventilový rozvod: spodové ventily SV Pohon vačkového hřídele: nehlučným ozubeným soukolím Písty: hliníkové s invarovou vložkou Bohnalite Pístní čepy: uložené kluzně v pístech i pouzdru ojnice Mazání: tlakové oběžné Nápň oleje: 3 litry, v karteru Olejový filtr: plstěný Hlídač mazání: patentní, blokující klapku karburátoru Chlazení: vodní, termosyfonové, podporované ventilátorem Množství vody v chladiči a motoru: 15 litrů Karburátor: horizontální Zenith nebo Solex Zapalování: 6V bateriové Bosch Dynamo: v ose klikového hřídele Předstih: s odstředivou regulací, kombinovanou s ručním ovládáním páčkou Osvětlení: Bosch s reflektory Ø 200 mm, koncovou lampou a houkačkou Baterie: 6V / 60 Ah Spojka: jednolamelová (obložení Ferodo) s mechanickým vypínáním Převodovka: sešroubovaná do společného celku s motorem Skříň převodovky: z hliníkové slitiny Počet rychlostí: 3 + zpátečka Řazení: přímé, pákou uprostřed vozu Přenos síly na zadní nápravu: kardanem se dvěma Hardy-spojkami Podvozek Rám: obdélníkový s příčkami Přední náprava: pevná, kovaná v profilu I Přední pérování: podélná listová pera, doplněná třecími tlumiči pérování Řízení: šroubem a segmentem, volant vpravo Zadní náprava: z ocelové litiny Zadní pérování: podélná listová pera Rozvodovka: s kuželovým diferenciálem a ozubeným soukolím Gleason Nožní brzda: mechanická, ovládaná táhly, na bubny všech čtyř kol Ruční brzda: mechanická, ovládaná táhly, na bubny zadních kol Kola: 18" palcová disková, upevněná 4 maticemi Ráfky: 18" prohloubené Pneumatiky: 4,75 x 18" W.B. Váha samotného podvozku: 650 kg Rozvor: ……………………… 2.600 mm Rozchod vpředu: ……………………. 1.150 mm Rozchod vzadu: ……………………... 1.170 mm Délka přes nárazníky (bez kufru): 3.870 mm Šířka: 1.450 mm Výška (přes kabinu): 1.685 mm Světlost: 200 mm Nejmenší průměr otáčení: Ø 12¼ metru Nosnost: 2.000 kg (dle výrobce možnost přetížení až o 20%) Maximální rychlost: až 70 km/hod. Nádrž: 28 litrů s dvojcestným kohoutem (na příčné stěně za motorem) Spotřeba benzínu na 100 km: 9 - 10 litrů při plném zatížení Spotřeba oleje na 100 km: 0,12 - 0,15 litru
Praga Piccolo - faeton slovy prospektu:
Otevřený čtyřsedadlový vůz se dvěma dveřmi. Přední okno dvojdílné, horní část vyklápěcí.Přední sedadla odklopná. Sedadla a vnitřní stěny čalouněny fabrikoidem, podlaha vzadu kryta linoleem. Skládací střecha s tuhými postranicemi a obalem. Dvě zásobní kola s pneus, přední a zadní nárazník, tlumiče otřesů, přední a zadní číslová tabulka, elektrická houkačka, velké reflektory, stoplampa, ruční ukazatel směru, ruční stírač. Váha vozu cca 880 kg. |