![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
| exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
|
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 MANET 90 - 1949 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
10.11.2025 Tiskové zprávy - 1. jízda historických užitkových vozidel - Písek 1987 Š - ŠKODA 430 - užitkové verze Auta - Aero 662 - 1931 |
|
STADION S 2V roce 1956, souběžně s vývojem neodpérovaného mopedu Stadion S1 se zkoušely dva exempláře S2 se zadním pérováním, osazené motory Fichtel & Sachs. Po vyrobení prvních deseti motorů Jawa J-552 (v továrně Motor-Jikov n.p., České Budějovice) vznikl tento třetí prototyp S2, do něhož byl zamontován motor výrobního čísla 004. Tento třetí prototyp S2 s motorem J-552 dostal na ředitelský příkaz nástřik efektní červenou metalízou, chromované blatníky i nádrž a v této podobě byl vystaven na Brněnských výstavních veletrzích v roce 1957. V domácím tisku se o tom žádná detailnější zpráva neobjevila, pouze v časopisu Czechoslovak Motor Review byla uveřejněna tato malá černobílá fotografie s modelkou, jejíž sukně prakticky celou zadní kyvnou vidlici zakrývala... Je to neuvěřitelné - továrna se v šedesátých letech rozhodla věnovat tento unikátní kousek vítězi motokrosového přeboru. Ten naštěstí holdoval silnějším motocyklům a tak se darovaný moped uchoval v garáži jeho brněnské vilky ve velmi autentickém stavu s téměř nepoškozeným originálním lakem i chromem. Totálně devastováno ovšem bylo sedlo - jak bylo v průběhu doby u mopedů Stadion obvyklé. |