![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 Svatební oznámení pro Libora Gýnu MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949 Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c DŘEVOPLYN - náhradní paliva
Poslední aktualizace:
8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO |
|
KOVROVEC K-125
Motocykl, vyráběný továrnou ZiD (Zavod imeni Děgťareva) , Kovrov, SSSR.
Po roce 1945 dostala kovrovská zbrojovka vládní příkaz zahájit kromě výroby zbraní i výrobu lehkého dvoutaktního motocyklu DKW typ RT 125, k čemuž bylo z poraženého Německa dovezeno výrobní zařízení, demontované z továrny DKW ve Zwickau, která patřila koncernu Auto-Union.
Výroba teď už "sovětského" motocyklu, který dostal jméno Kovrovec K-125, byla zahájena již v roce 1946, kdy v první sérii bylo vyrobeno 280 strojů, zcela shodných s původní německou předlohou. Kovrovec K 125 M v původním nerenovovaném stavu, spolu se svým majitelem Martinem Decarli na srazu historických vozidel ve Svatém Jánu 2009. |