![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) STADION S 22 - 1962 (exportní) FAVORIT - sidecary 2010 - Renovace motoru A.K.D. JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO |
|
ZETOR 15 - traktorVýrobce: Zbrojovka Brno n.p.
Technické údaje:
Motor: jednoválcový Diesel Vrtání: Ø 120 mm Zdvih: 140 mm Obsah: 1.680 ccm Výkon: 15 ks při 1.800 ot./min, Ventilový rozvod: OHV (visuté ventily v hlavě) Počet ložisek klikového hřídele: 2, přední dvouřadé soudečkové, zadní kuličkové Chlazení: vodní, nucené, podporované větrákem na hřídeli pumpy Mazání: tlakové oběžné s olejem v karteru motoru Spojka: jednolamelová, suchá s mechanickým vypínáním Převodovka: pětirychlostní se zpátečkou Řízení: šnekové Přední náprava: pevná, příčně výkyvná Kola přední: 16" disková, upevněná čtyřmi šrouby Pneu vpředu: 5,50 - 16 Zadní náprava: pevná, vcelku se skříní převodů a rozvodovky Kola zadní: 24" disková, upevněná osmi šrouby Pneu vzadu: 9,00 - 24 Dovažovací závaží na zadních kolech: litinové, upevněné čtyřmi šrouby Nářaďový hřídel: vzadu, 540 ot./min. Délka: mm Šíka: mm Výška: Vlastní váha: 1.399 kg Na konstrukci traktoru se začalo pracovat již v srpnu roku 1945 a v polovině listopadu již byl hotov a odzkoušen první funkční prototyp. V prosinci byl dokončen další, upravený, prototyp patnáctikoňového traktoru, který byl následně zkoušen v lednu 1946. Sériová výroba byla zahájena v březnu, 15.3.1946 bylo za přítomnosti ministra zemědělství představeno a pokřtěno prvních šest vyrobených kusů. Foto je z roku 2010 (Hošťálek) |