|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 MANET 90 - 1949 JIKOV - karburátory motocyklové ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 Svatební oznámení pro Libora Gýnu |
|
ZETOR 25 - traktor
Technické údaje:
Motor: řadový dvouválcový Diesel Vrtání: Ø 105 mm Zdvih: 120 mm Obsah: 2.078 ccm Výkon: 26 ks (18 kW) při1.800 ot./min. ventilový rozvod: OHV (visuté ventily v hlavě) Chlazení: vodní Převodovka: Dvousekční 3+3 rychlosti (6-stupňová) Přední kola: 16" disková, upevněná 4 maticemi Přední pneu: 5,50 - 16" Zadní kola: litá 5-paprsková se snímacím ráfkem Zadní pneu: 11,25 - 24" Délka: 3.200 mm Šíka: 1.820 mm Výška: 1.770 mm (přes volant) Vlastní váha: 1.985 kg Spotřeba: cca 4 litry/hod.
Historie:
Výroba byla zahájena v roce 1946. První tři traktory byly slavnostně předány 15. března 1946 za přítomnosti ministra zemědělství, oficiálních hostů a zaměstnanců závodu. V dubnu téhož roku (1946) byla předána první série 50 traktorů. V roce 1947 bylo vyrobeno přes 3.400 traktorů Zetor 25. 9. dubna 1948 byl vyroben jubilejní 5.000 traktor Zetor 25. Před koncem roku 1952 byla výroba Zetorů 25 převedena do Závodů přesného strojírenství v Líšni a do roku 1961 jich bylo vyrobeno celkem 158.570.
Zetor 25 jest výkonný a hospodárný traktor, jehož obsluha jest velmi jednoduchá a nevyžaduje zvláštních odborných znalostí.
Pro zemědělské účely jest traktor vybaven náhonem travní lišty, náhonem samovazače, řemenicí pro pohon hospodářských strojů, rámem pro zavěšení polního nářadí a tažným hákem pro vlečný vůz. Nový traktor zajíždějte zvolna s menším zatížením, teprve asi po 50 hodinách provozu, až jest motor správně zaběhnut, můžete plně využíti jeho síly. Věnujete-li obsluze a udržování stroje potřebnou péči, ušetříte si tím mnoho námahy.
I. ZÁKLADNÍ PŘIPOMÍNKY.
Dříve než uvedete stroj v chod, přesvědčte se vždy o dostatečném množství: 1. oleje 2. paliva 3. vody 1. Olej. Používejte vždy dobrých značkových olejů zaručené jakosti. V létě hustších - letních, v zimě řidších - zimních. Motor. Olej se nalévá hrdlem na levé straně motoru přes síto. Náplň činí asi 5 litrů motorového oleje (BB), jehož hladinu denně kontrolujte olejoznakem (vedle nalévacího hrdla) a úbytek doplňujte k horní rysce. První náplň vyměňte po 30 hodinách, druhou po 60 hodinách a další vždy, jakmile olej příliš ztmaví na kontrolní tyčince, nejpozději však po 200 hodinách. Při výměně vždy současně vyčistěte síto čističe oleje petrolejem. Mimo to je nutno čistiti je častěji dle prostředí, v jakém traktor pracuje. Výměnu provádějte vždy po zastavení stroje, dokud jest motor ještě teplý (vypouštěcí zátka je na spodním víku motoru). Čistič vzduchu. Náplň oleje ve spodní odnímatelné části jest asi 0,3 l oleje. V prašném prostředí - při mlácení, orání a pod. - vyměňujte olej denně, jinak dvakrát týdně. Převodová skříň. Zadní zátkou ve víku převodové skříně nalévá se asi 24 l převodového (C) oleje. Vypouští se zátkou na zadní stěně dole. Hladina se kontroluje dvěma šroubovými zátkami na levé straně skříně. Horní značí nejvyšší, dolní nejnižší hladinu oleje. První výměnu proveďte po 200 hodinách, další vždy po 600 hodinách. |