|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1964 STADION závodní silniční - 1960 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 AERO - sidecary PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov |
|
HARLEY-DAVIDSON typ 42 WLC
Americký těžký armádní motocykl, vyráběný v sólo i sidecarovém provedení pro kanadskou armádu.
Výrobce: Harley-Davidson Motor Company, Milwaukee, Wisconsin, U.S.A.
Technické údaje HD 42 WLC:
Motor: dvouválcový vidlicový čtyřtakt SV (Flathead) Vrtání: Ø 69 mm Zdvih: 80 mm Obsah: 748 ccm Výkon / otáčky: 26 ks při 5.400 ot.min. (18,76 kW) Karburátor: Linkert M 88 Elektrická výzbroj: 6 V, ukostřen minus pól (-) Objem nádrže: Parametry: Délka: 2235 mm Šířka: 900 mm Výška: 1016 mm Váha: 262 kg Spotřeba: 5,0 l / 100 km Max. rychlost: 85 mph (cca 136 Km/hod.) sólo
Renovovaný Harley-Davidson 42 WLC ve verzi s šestnáctipalcovými koly.
Na přání majitele je stroj opatřen neadekvátní elektrickou výbavou, charakteristickou pro typ WLA (včetně bílé hvězdy na nádrži). Kromě toho je doplněn policejní sirénou, umístěnou na předním blatníku.
Kompletně renovovaný Harley-Davidson 42 WLC s šestnáctipalcovými koly a pravostranným vojenským sidecarem, patřící soukromému rakouskému sběrateli.
Sidecar není původní, jedná se o velmi slušnou kopii originálu, vyrobenou v Polsku.
Skupina členů Harley-Davidson Clubu Praha s motocykly WLC na letišti v Postupimi (DDR) při natáčení filmu o podpisu "Postupimské dohody" na konci 2.světové války.
Zleva: Petr Hošťálek, Standa Starý, Vašek Kozelka, Jirka Vlach, Karel Havlíček a Franta Edr.
Harleye typu WLC, které u nás zůstaly po skončení druhé světové války, byly motoristickou veřejností dlouhá léta považovány za jedny z nejlepších a nejspolehlivějších strojů těžké kategorie. A protože to byly americké motocykly, tak za socialismu byly i symbolem svobody. Většina byla zcivilizována a používána až do doby, kdy se z nich staly opečovávané veterány.
Na snímku stroj Vaška Vítka ze Soběslavi... |