JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ŠKODA 1102 osobní vozy


Čtyřmístný osobní vůz, pokračovatel původního poválečného typu Škoda 1101 - Tudor.
Facelifting spočíval v nové masce s výraznějšími širšímy žebry, masivnějších náraznících a v novém způsobu řazení, pákou pod volantem.

Výrobce:
AZNP, Mladá Boleslav
Kresba čtyřdvéřového sedanu a roadster-kabrioletu z prospektu Škoda 1102 exportní firmy KOVO.
Hnací agregát, upravený pro řazení pod volantem
Retušované foto z prospektu Škoda 1102.
Řazení pod volantem
bylo hlavní změnou typu 1102. U škodovky bylo použito poprvé (na této tovární schematické kresbě ještě s volantem typu 1101).
Škodovácké řešení bylo originální a velmi elegantní. Tím, že bylo použito souosého sloupku volantu, vyčnívala z něj pouze štíhlá chromovaná páčka, na rozdíl od konkurenčních řešení (Poběda, Volga a pod.), kde byla obvykle vedle volantového sloupku ještě další masivní hřídel včetně nevzhledných úchytů.
Náčrtek s vnitřními rozměry dvoudvéřového provedení.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vůz Škoda 1102 byl v základním provedení dvoudvéřový.
Škoda 1102 s tovární zkušební značkou během propagačního fotografování v okolí Českého ráje.
Škoda 1102 na barevném obrázku z časopisu Mladý Technik.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V menší míře se vůz vyráběl i ve čtyřdvéřovém provedení.
Tyto čtyřdvéřové vozy (v černé barvě) velmi často používala STB.
Propagační snímek čtyřdéřového vozu, pořízený u rybníka Branžež a tentýž vůz, následně fotografovaný nedaleko Sobotky, v pozadí se zámkem Humprecht.
Propagační snímek pořízený u Jizery a další na pozadí hradu Trosky.
... a tovární snímek čtyřdvéřového vozu ve světlém lakování.
1950
Černobílá reklamní kresba s motivem čtyřdvéřového Tudoru 1102 a Tatraplanu, jejímž autorem byl vynikající český průmyslový výtvarník František Kardaus, pracující převážně pro tatrovku (podílel se i na úpravách Tatraplanu, Tatry 87 i Tatry 603).




-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nejatraktivnějším typem ale byl Roadster-kabriolet 2+2
Pro českého zákazníka byl však prakticky nedostupný, převážná většina těchto vozů šla na export.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FOTOGALERIE:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dobová fotografie z archivu Tomase Mozera - rodinná Škodovka 1102 s maminkou, šedesátá léta.
Škoda 1102 Stanislava Kudry z Plzně (z archivu manželů Smetanových z Českých Budějovic).
Ačkoliv pořídit si tudora u nás bylo pro soukromníka téměř nemožné, potkat ho v zahraničí nebyl problém. Snímek čtyřdvéřového provedení Škoda 1102 mezi GAZ M-20 Pobeda a Barkasem 901 je z Budapešti roku 1958.
Čtyřdvéřový vůz Škoda 1102 sběratele z Veteran Car Clubu České Budějovice při testaci.
Nepůvodním doplňkem, vyžadovaným pozdějšími předpisy, jsou oranžové blinkry, přidané v předních blatnících a vzadu na bocích kufru.
... a stejný čtyřdvéřový vůz Škoda 1102 o řadu let později, při "Veteran rallye Křivonoska 2010.