![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 STADION S 22 - 1964 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) SIDECARY - přehled výrobců 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček"
Poslední aktualizace:
3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO Č - ČZ 125 c - 150 c (odpérovaná) |
|
TAP - sidecary Tlustoš KbelyAdolf Tlustoš, Praha - Kbely. Velmi kvalitní, líbivé a v provozu oblíbené sidecary. Jejich výrobce, pan Adolf Tlustoš, původně jemný mechanik, používal při jejich konstrukci celou řadu vlastních, originálních a zákonem chráněných řešení. Zákazník si mohl zvolit z několika typů lodiček: sportovní "dřeváček" M 35, sportovní typ TA 35, luxusní typ M 38, nebo cestovní typ s postranními dvířky. Za příplatek byl dodáván "aerodynamicky" protažený blatník.
*************************************************************************************
Tohle je realizace jeho kresby v inzerátu, který mu vyšel v časopisu Motor Revue ročník 1934. Je až s podivem, že Adolf Tlustoš nepoužíval v té době už zcela běžné "vodové obtisky", ale raději pracně zdobil své sidecary znaky ručně malovanými... Ukázka je ze sidecaru ing. Karla Miky. Sidecar je velmi luxusního provedení, včetně originální plátěné stříšky a třecích tlumičů pérování. Většina luxusních provedení jeho sidecarů se vyznačovala elegantně protaženým zadním koncem blatníku, což je i případ sidecaru Tap Speciál na tomto snímku. Aby protažený blatník sidecaru opticky korespondoval s motocyklem, nabízel Adolf Tlustoš spolu s montáží sidecaru i úpravu blatníku motocyklu. Zde je dobře vidět, jak to vyřešil u stroje Praga BD. Jedná se o původní, dochovaný, stav. V rozhovoru za tímto skvostem pánové ing. Stanislav Karger, Ludvík Cimburek (majitel) a ing. Karel Mika. |