JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


INDIAN - sidecary


MODEL 1914
1914 Indian side
MODEL 1927
dobová fotografie 1927 Scout 37 s nákladním sidecarem
MODEL 1938
Indian sidecar 1938
MODEL 1940
Indian sidecar 1940
Indian sidecar model 1940 - zezadu.
MODEL 1946
Indian sidecar 1946
Indian Motocycle Company
nabízí v roce 1946 nový Indian model 3 Chief (model 346) a to ve dvou základních verzích: s bateriovým zapalováním (346B) a se zapalováním magnetem (346M).
V prospektu se výrobce mimo jiné chlubí i odpružením zadního kola dvojčinnými vinutými pružinami s integrovanými olejovými tlumiči.
A nakonec – stroj je nabízen ve třech základních barvách:
DeLuxe černá, Indian červená a Police stříbrná.

Indian Sidecar 1946
Nádherná proudnicová aerodynamická karosérie bezpečnostní konstrukce, s čalouněným sedadlem a opěradlem.
Prostorný trup s objemným zavazadlovým prostorem tohoto sidecaru tvoří ideální komfortní vybavení pro spolucestující a zavazadla jak ve městě, tak na těch nejdelších cestách ... praví prospekt.

Indian Sidevan 1946, je nákladní sidecar pro "efektivní obchodní dopravu s nízkými náklady."
Základní data sidevanu:
Uzavřená nebo otevřená valníková karosérie, tvořená dřevěným rámem potaženým vlnitým plechem, s uzamykatelnými dvířky, odpružená dvěma půleliptickými podélně montovanými pery.
Vnitřní rozměry 1346 x 654 x 406 mm, nosnost 226 kg.
Brzděné kolo.

Motor: čtyřtaktní vidlicový dvouválec, vzduchem chlazený
Vrtání: Ø 82,5 mm
Zdvih: 113 mm
Obsah: 1206 ccm
Mazání: cirkulační tlakové, s chladičem oleje
Zapalování: šestivoltové, bateriové (model 346B) nebo magneto (model 346M)
Elektrická výzbroj: baterie 6 V / 29 Ah, dynamo Auto –Lite, el. houkačka
Osvětlení: reflektor s dvouvláknovou žárovkou, konc. lampa kombinovaná se stoplampou
Objem benzínové nádrže: 15,8 litrů
Objem olejové nádrže: 2,82 litru

Převodovka: třírychlostní (čtyřrychlostní na přání)
Primární převod: řetězem
Sekundární převod: řetězem

Spojka: vícelamelová

Rám: dvojitý trubkový

Kola: drátěná, vzájemně vyměnitelná
Pneu: 18 x 4,00 (kola a pneu 16 x 5,00 na přání)

Parametry:
Délka:
Šířka:
Výška:
Rozvor: 1550 mm
Spotřeba: l / 100 km
Max. rychlost:
Zpracováno podle materiálů z archivu Jihočeského motocyklového musea