![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 MANET 90 - 1949 STADION S 22 - 1964 STADION závodní silniční - 1960 JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
14.2.2025 Š - ŠKODA 420 Rapid 13.2.2025 Š - ŠKODA Sagitta - prototyp 1937 Š - ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích |
|
TIZ - AM 600Výrobce: Taganrogskij Instrumentalnyj Zavod, Taganrog, CCCP
Technické údaje TIZ AM-600
Motor Typ: 4-taktní, jednoválcový Vrtání: Ø 85 mm Zdvih: 105 mm Kompresní poměr: 1 : 5 Maximální výkon: 16,5 ks (12, 1 kW) při 3.800 ot./min. Daňový výkon (dle SSSR): 2,28 ks Sklon válce: 25° dopředu Spalovací prostor: typ „Ricardo“ Materiál válce: legovaná litina Materiál hlavy: legovaná litina Materiál pístu: slitina hliníku Počet pístních kroužků: 3 (2 těsnící, 1 stírací) Hlavní ložiska: kuličková 62x25x17 Karburátor: LENKARZ K 17 (typ Amal) Upevnění motoru do rámu: ocelovými svorníky Náhon rozvodu: čelními koly s rovným ozubením Diagram rozvodu: SO 25°před HÚ (6,1 mm) SZ 65°po DÚ (60,1 mm) VO 65°před DÚ (60,1 mm) VZ 25°po HÚ (6,1 mm) Vůle sacího ventilu: 0,12 - 0,15 mm Vůle výfukového ventilu: 0,17 – 0,20 mm Kontrola oleje: tyčková měrka v karteru Kontrola tlaku oleje: manometrem na desce přístrojů Obsah oleje v motoru: 1,2 litru (u modelu 1939) 2,2 litru (u modelu 1940) Zapalování: magnetem Svíčky: se závitem M 18 Spojka: vícelamelová suchá Primární převod: řetězem Převodovka Typ: čtyřrychlostní Řazení: ruční, kulisové Řadící páka: po pravé straně nádrže Startování: nožním pedálem po pravé straně Převody: 1.stupeň – 1 : 2,98 2.stupeň – 1 : 2,06 3.stupeň – 1 : 1,32 4.stupeň – 1 : 1 Celkové převody na zadní kolo: 1.stupeň – 1 : 17,376 2.stupeň – 1 : 12,144 3.stupeň – 1 : 7,780 4.stupeň – 1 : 5,895 Rám Typ: Dvojitý, trubkový, šroubovaný Přední vidlice Typ: paralelogramová s centrální spirálovým pérem Tlumič pérování: třecí, stavitelný Tlumič řízení: třecí, stavitelný Stojan hlavní: sklopný pod zadní kolo Stojan pohotovostní: boční opěrka (vlevo) Rozměry a váhy: Rozvor: 1.420 mm, 1.430 mm Délka: 2.170 mm Šířka přes řidítka: 850 mm Výška přes tlumič řízení: 970 mm Vlastní váha (sólo): 185 kg Užitečné zatížení: 200 kg Nejmenší radius (poloměr) otáčení: 2.125 mm Světlost: 125 mm Spotřeba benzínu na 100 km: 6 litrů (sólo) 7 litrů se sidecarem Spotřeba oleje na 100 km: 0,35 litru Maximální rychlost: 95 km/hod. Ovládací prvky a výzbroj: Tachometr Tlakoměr oleje Ampérmetr Spínač světel (v nádrži) Baterie 6V/16 Ah Reflektor s dálkovým klopeným a parkovacím světlem Zadní svítilna Svítilna palubní desky Přepínač světel na řidítkách Elektrická houkačka Nářadí |