![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
| exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
|
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953
Poslední aktualizace:
16.11.2025 Tiskové zprávy - 1. jízda historických užitkových vozidel - Písek 1987 14.11.2025 S - STEYR - nákladní typy 150 a 250 S - STEYR 55 |
|
JAWA 250 Rikša - typ 80Výrobce: Zbrojovka Brno n.p., Závod Praha - Strašnice
Demontáží zadního blatníku, kola a kluzáků pérování a následným připojením pomocného rámu s pevnou zadní nápravou se samosvorným diferenciálem, se z normálního motocyklu stala tříkolka, na kterou bylo možno namontovat nákladní karoserii.
Tento stroj původně sloužil u spojových montérů v Milevsku. Nyní je stroj plně provozuschopný a po stránce originality odpovídá době, kdy byl používán, včetně například takové úpravy, jako bylo přemístění přední číslové tabulky na boky blatníku, což požadovala změna předpisů v šedesátých letech. Citlivým restaurátorem tohoto poměrně vzácného stroje byl Pavel Šesták z Českých Budějovic.
více o rikšách Jawa zde:
Exponát Jawa-Rikša byl od května 2017 z exposice natrvalo vyřazen.
|