|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 Svatební oznámení pro Libora Gýnu 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 2010 - Renovace motoru A.K.D.
Poslední aktualizace:
8.11.2024 S - STADION S 2 5.11.2024 Motocykly civilní - EXPRESS Cucciolo - 1939/1952 4.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 |
|
ARDIE typ NE 125
Stopětadvacítka Ardie NE 125 byla velmi zdařilým lehkým motocyklem s jednoválcovým dvoutaktním motorem vlastní produkce.
Motor měl píst s plochým dnem a křížovým vyplachováním. Byl monoblokového uspořádání, což znamenalo, že převodovka se nacházela ve společném odlitku bloku motoru. Měla tři rychlosti a nožní i ruční řazení.
Technické údaje:>
Typové označení: NE 125 Motor: jednoválcový dvoutaktní v bloku s třístupňovou převodovkou Vrtání: Ø 57 mm Zdvih: 58 mm Obsah: 123 ccm Výkon / otáčky: 5 ks při 5.100 ot.min. Karburátor: Bing AJ 1 16 Hlavní tryska: 89 Nastavení jehly: v 1 poloze Nastavení vzduchového šroubku při volnoběhu: 1,5 otáčky Předepsaný poměr oleje v benzínu: 1:25 Doporučený olej do benzínu: v zimě i v létě Shell 3 X Doporučený olej do převodovky: Shell X Doporučený olej na řetěz: Shell 3 X Mazací tuk: Shell, Hochdruckschmierfett Rot Elektrické vybavení: setrvačníkový magnet Noris s osvětlovací cívkou 6V a usměrňovačem Hlavní žárovka v reflektoru: Osram-Bilux 7323 Koncová žárovka: 6V / 1,5W se závitem Maximální předstih: 6 mm před horní úvratí pístu Vzdálenost kontaktů přerušovače: 0,4 mm Zapalovací svíčka (normální): Bosch DM 145 T1 Zapalovací svíčka při náročném provozu: Bosch DM 175 T1 Mezera mezi kontakty svíčky: 0,6 mm Primární převod: 1 : 2,62 Převodovka: 3-rychlostní s ručním i nožním řazením 1. rychlost: 1 : 3,43 2. rychlost: 1 : 1,82 3. rychlost: 1 : 1 Sekundární převod: řetězem, 1 : 3,39 Převod celkový: 1 : 8,85 Parametry Délka: 1.930 mm Šířka: 710 mm Výška: 930 mm Rozvor: 1.225 mm Pneu vpředu: Pneu vzadu: Tlak v přední pneu (solo): 1,5 atü Tlak vpředu se spolujezdcem: 1,7 atü Tlak vzadu (solo): 1,7 atü Tlak vzadu se spolujezdcem: 2 atü Vlastní váha (s palivem): 77 kg Objem nádrže: 10,5 litru Spotřeba: 3,0 l / 100 km Max. rychlost: 85 km/hod. |