![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) FAVORIT - sidecary Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c
Poslední aktualizace:
8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO |
|
DELAHAYE typ 135 - Figoni et FalaschiStačilo, abych mi na tuto fotografii padl pohled a bylo jasno! Semilská espézetka to jen potvrzovala. Tenhle vůz jsem znal z Liberce, z doby, kdy jsem tam studoval na Vysoké škole strojní a textilní na Husově třídě. Objevil se s ním jeden ze studentů, mám pocit, že právě ze Semil, ebo ze Železného Brodu? Nevím už přesně. Ale pamatuji si, že když jsem za ním jel po Husově třídě na mém Indianu, připadalo mi, že má hrozně blízko u sebe kola. Karoserie byla jak po starším bráchovi, moc široká na ten rozchod. Ale to asi muselo být kvůli zakrytí, mělo to přední kola úplně uzavřená, asi jako u Sodomkových velkých aerovek padesátek. Jen s tím rozdílem, že tohle mělo kola drátěná a v pohledu zezadu, pokud člověk neseděl moc vysoko, tak bylo vidět, jak se pod těmi kryty vrtí křídlové matice... Delahay jezdil po Liberci asi čtrnáct dní, víc ale postával před kolejí. Pak zmizel, znovu se nakrátko v Liberci objevil a zanedlouho potom zmizel definitívně, už jsem ho znovu neviděl. |