|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) STADION S 11 - 1961 STADION S 22 - 1962 (exportní) JAWA 500 OHC model 15 - 1953
Poslední aktualizace:
28.3.2024 B - BMW - motocykl typ R 63 Ostatní - BMW - Plaketa 9. Rohrrahmentreffen 2012 Ostatní - BMW Klub Praha - Plaketa sraz Litice 1981 |
|
STOEWER typ R 140
Osobní automobil s řadovým čtyřválcovým motorem a předním náhonem, vyráběný v letech 1932 - 1933 firmou
Stoewer Werke AG, vorm. Gebr. Stoewer, Stettin.
Motor: řadový čtyřválec SV
Vrtání: Ø 70 mm Zdvih: 88 mm Obsah: 1.354 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6,0 Výkon: 30 koní při 3.500 ot./min. Písty: Nelson-Bohnalite z lehké slitiny Hlava válců: litinová, snímatelná Blok válců: ze šedé litiny Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná Pohon vačkového hřídele: řetězem Karburátor: vertikální Solex 26 Doprava paliva: samospádem Chlazení: vodní, termosyfonové Objem chadící vody: 10 litrů Mazání: tlakové, oběžné, náplň 4 litry oleje Olejové čerpadlo: zubové Zapalování: dynamobateriové Bosch 6V Baterie: 6 V / 85 Ah Dynamo: 6V / 90 W Starter: Bosch 6V / 0,6 PS Spojka: jednolamelová, suchá Převodovka: čtyřrychlostní se zpátečkou, 3. a 4. rychlost synchronizovány Převody: 1 - 4,45 2 - 2,72 3 - 1,59 4 - 1 Hnací náprava: přední Převod přední nápravy: 1 : 5,4 Podvozek: diagonálně vyztužený rám z plechových profilů Přední osa: dvě příčná listová péra nad sebou Zadní osa: dvě příčná listová pera dole, jedno nahoře Tlumiče pérování: hydraulické Řízení: hřebenové se dvěma řídícími tyčemi Nožní brzda: hydraulická, na všechna kola Průměr bubnů: mm Ruční brzda: mechanická, lanová na zadní kola Mazání podvozku: tlakové centrální, pedálem Kola: disková ocelová Pneumatiky: 4,75 - 17 Rozvor zavřeného vozu: 2.750 mm Rozvor Sport-Cabrioletu: 2.500 mm Rozchod vpředu: 1.250 mm Rozchod vzadu: 1.250 mm Délka zavřeného vozu: 3.900 mm Délka Sport-Cabrioletu: 3.700 mm Šířka: 1.565 mm Výška zavřeného vozu: 1.670 mm Výška Sport-Cabrioletu: 1.400 mm Váha zavřeného vozu: 950 kg Nejvyšší rychlost zavřeného vozu: 85 km/hod. Nejvyšší rychlost sportovního vozu: 105 km/hod. Spotřeba: 10 l / 100 km Öbsah nádrže: 33 litrů (v motorovém prostoru)
Původní typ s motorem 1,4 litru (přesně 1.354 ccm) byl v roce 1932 vyroben v počtu 220 kusů, v následujícím roce 1933 pak v počtu 880 kusů.
Celkem tedy v 1.100 exemplářích. V roce 1933 byl jeho motor upraven, dostal větší vrtání i zdvih, takže se obsah zvýšil na 1,5 litru (přesně 1.466 ccm), přičemž je zajímavé, že v technických pramenech z té doby výkon zůstává na stejné hodnotě 30 koní. V tomto provedení se vůz vyráběl pod původním označením R 140 v letech 1933 a 1934.
Stoewer R 140 v provedení Cabriolet z roku 1933 - vůz měl díky uspořádání přední náprava-převodovka-motor nápadně dlouhou kapotu (podobně jako vozy Aero 30), což mu dodávalo elegantní a sportovní vzhled. Tomu ale jeho skutečný výkon zdaleka neodpovídal, maximální rychlost byla 85 km/hod.
|